|
ORM7310 | Bitki Sosyolojisi Araş.Yön. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Derste lisansüstü öğrencilere bitki sosyolojijsi araştırma yöntemleri ve değişik vejetasyon tipleri için kullanılacak yöntemlerin seçimi anlatılmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | konuya ilişkin tüm öğrendiklerini hatırlayabilmeli/kullanabilmelidir | 1,2 | 1 | ÖK - 2 : | değişik araştırma yöntemlerini etkin şekilde kullanabilmelidir | 1,9 | 1 | ÖK - 3 : | vejetasyon tablolarını oluşturabilmeli ve bitki birliklerini saptayabilmelidir | 1 | 4 | ÖK - 4 : | birliklerin ayırt edici ve karakter türlerini saptayabilmelidir | 1,2 | 1 | ÖK - 5 : | flora ve vejetasyon çalışmalarında bilgisayarı etkin şekilde kullanabilmelidir | 9,12 | 4 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bitki sosyolojisinin tarihi ve metotları, Braun-Blanquet yöntemi ve vejetasyonun bu yöntemle sınıflandırılması, çalışma alanında ve örnek parsellerin belirlenmesi, flora listesinin hazırlanması, en küçük alan yöntemi ile örnek alan büyüklüklerinin saptanması. Bitki birlikleri ile sintaksonomik kategorilerin belirlenmesi, ayırt edici ve karakter türlerin saptanması |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bitki Sosyolojisi?nin tarihi süreci | | Hafta 2 | Vejetasyon, Flora ve Formasyon tipleri | | Hafta 3 | Türkiye'nin vejetasyon tipleri ve yayılışları | | Hafta 4 | Bitki sosyolojisinde kullanılan araştırma metotları | | Hafta 5 | Braun-Blanquet Metodu'nun genel esasları | | Hafta 6 | Analitik safha | | Hafta 7 | Floranın tespiti ve alanın tanımı | | Hafta 8 | Homojen alanların ve Örnek parsel yerlerinin tespiti | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Örnek parsellerde örtüş-bolluk ve sosyabilitenin tespiti | | Hafta 11 | Örnek parsel kayıtlarının tablolanması | | Hafta 12 | Arasınav | | Hafta 13 | Sintaksonların tanımı, ekleri ve karakter türleri; birlik özet tablolarının ayırdedici ve karakter taksonlara göre hazırlanması | | Hafta 14 | Arazi uygulaması | | Hafta 15 | Bitki Sosyolojisi verilerinin ormancılıkta uygulama olanakları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Akman, Y., Ketenoğlu, O. 1992; Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları. Anakar Üniv. Fen Fak. Yayınları, Ankara, 279 s. | | 2 | Braun-Blanquet, J. 1932; Plant Sociology (Translated by Fuller and Conard) , New York & London. | | |
1 | Kılınç, M. , Kutbay, H. G. , Yalçın, E and Bilgin, A. 2006; Bitki Ekolojisi ve Bitki Sosyolojisi Uygulamaları, Palme Yayıncılık, Ankara, 362 p. | | 2 | Kılınç, M. 2005; Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi) . Palme Yayıncılık, Ankara, 284 s. | | 3 | Oliver, C. D. , Larson, B. C. 1996; Forest Stand Dynamics, Update Edition, John Wiley & Sons, Inc. , USA, 520 p. | | 4 | Akman, Y. , Ketenoğlu, O. 1987; Vejetasyon Ekolojisi (Bitki Sosyolojisi) , Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, yayın No: 146, Ankara, 117 s. | | 5 | Çetiki, R. 1973; Vejetasyon Bilimi, Ülkemiz Matbaası, Istanbul, 181 s. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | | 1 | 15 | Uygulama | 14 | | 1 | 3 | Ödev | 14 | | 0,75 | 2 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 2 | 12 | 24 | Ödev | 2 | 8 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 10 | 20 | Diğer 2 | 1 | 9 | 9 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|