|
ORML7382 | Yağış Havzalarında Heyelan Analizi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turgay DİNDAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. SEZGİN HACISALİHOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin içeriği, yağış havzalarında heyelan olgusu ve bu olgunun çeşitli yönleriyle ilgilenir. Başlıca amaçları şunlardır:
1- Heyelanın tanımı, ne olduğu, nasıl meydana geldiği, hangi koşullarda oluştuğu gibi temel kavramları öğretmek.
2- Heyelanların yapısal özellikleri, farklı türleri (örneğin toprak kayması, sürgün gibi) ve bu türlerin oluşumunu etkileyen faktörler (toprak özellikleri, eğim, yağış miktarı, jeolojik yapı vb.) hakkında bilgi vermek.
3- Yağış havzalarında yapılan arazi kullanımının (tarım, yapılaşma, orman yönetimi vb.) heyelan oluşumuna etkisi ve bu ilişkinin nasıl yönetilmesi gerektiği konularını incelemek.
4- Yağış rejimi, sıcaklık değişimleri gibi iklim faktörlerinin heyelan oluşumu üzerindeki etkilerini değerlendirmek.
5- Heyelan riskini azaltmak için alınabilecek tedbirler, mühendislik yapıları (teraslar, duvarlar, drenaj sistemleri gibi) ve bu yapıların etkinliği üzerine bilgi sunmak.
6- Heyelanların insanları ve ekonomiyi nasıl etkilediği, bu etkilerin nasıl azaltılabileceği veya yönetilebileceği konularını ele almak.
7- Örnek olay incelemeleri ve laboratuvar çalışmalarıyla heyelan alanlarının fiziksel, jeolojik ve sosyal özelliklerini anlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Heyelan nedir? | | | ÖK - 2 : | Heyelanla mücadele biçimleri | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yağış havzalarında heyelan olgusu, heyelan yapısı, heyelanı etkileyen temel etmenler, yağış havzalarındaki arazi kullanımı ve heyelan ilişkisi, yağış havzalarında iklim ve heyelan ilişkisi, heyelan kontrol yöntemleri, heyelan kontrol yapıları, yağış havzalarındaki sosyal ve ekonomik yapı ile heyelan ilişkisi, yağış havzalarındaki heyelan alanlarının incelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Heyelan olgusu | | Hafta 2 | Heyelan Yapısı | | Hafta 3 | Heyelanı Etkileyen Temel Etmenler | | Hafta 4 | Orman ve Heyelan İlişkisi | | Hafta 5 | Çayır-Mera ve Heyelan İlişkisi | | Hafta 6 | Tarım alanları ve Heyelan İlişkisi | | Hafta 7 | Yağış Havzalarında İklim Ve Heyelan İlişkisi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Heyelan Kontrol Yöntemleri | | Hafta 10 | Heyelan Kontrol Yapıları-l | | Hafta 11 | Heyelan Kontrol Yapıları-Il | | Hafta 12 | Heyelan Alanlarının Tarihsel İncelenmesi | | Hafta 13 | Yağış Havzalarındaki Sosyal Ve Ekonomik Yapı İle Heyelan İlişkisi | | Hafta 14 | Heyelan Alanlarının İncelenmesi-I | | Hafta 15 | Heyelan Alanlarının İncelenmesi-Il | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | | 30 | Ödev | 12 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 91 |
|