|
ORM7351 | Ulusal Orman Envanteri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ulusal Orman envanterinin amacını ve planlamasını öğretmek ve diğer gelişmiş ülkelerdeki UEO yapılarıyla karşılaştırmalı olarak Türkiye için bir model oluşturmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Orman envanterinin ulusal bazda yapılması gerektiğini anlayacaklardır. | 1,11 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | Hangi verilerin nerelerden toplanacağını bileceklerdir. | 1,11 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | Değişik kaynaklardan elde ettikleri verileri birleştirebileceklerdir. | 2,3,5,6 | 1,3,5 | ÖK - 4 : | Verileri geçerli bir tabana oturtabileceklerdir. | 1,3,11 | 1,3,5 | ÖK - 5 : | Bir orman envanterinin planlamasını yapabileceklerdir. | 11 | 1,3,5 | ÖK - 6 : | İşbölümü ve organizasyonun önemini kavrayabileceklerdir. | 11 | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
UOE'nin amaçları, Veri kaynakları ve bilgi toplama yöntemleri, Veri işleme ve değerlendirme yöntemleri, UOE'de uzaktan algılamanın yeri ve önemi, Çok Fazlı Envanter, Veritabanı oluşturma, Türkiye Ulusal Orman envanteri modeli, Güncelleştirme teknikleri, UOE'nin planlanması ve organizasyonu |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Orman envanteri kavramı | | Hafta 2 | Orman Envanterinde toplanan bilgilerin taşıdığı özellikler, bilgi öncelikleri | | Hafta 3 | Orman envanter amaçlarının belirlenmesinde kullanılan temel ölçütler | | Hafta 4 | Envanter maliyeti, masraf faktörleri | | Hafta 5 | Ulusal Orman evnanteri kavramı | | Hafta 6 | Ulusal Orman envnaterinin diğer ülkelerdeki durumu | | Hafta 7 | Ulusal orman Envanter sistemleri | | Hafta 8 | Orman Envanterinde bilgi Akışı (entegrasyon) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Türkiye ulusal orman envanterinin temel çatısı | | Hafta 11 | Türkiye ulusal Orman Envanter modelinin gerek duyduğu altlıklar | | Hafta 12 | türkiye ulusal Orman Envanterinde ulusal Öncelikler | | Hafta 13 | Türkiye ulusal Orman Envanterinde Uluslararası öncelikler | | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Ulusal Orman Envanteri Planlaması ve Başarı Analizleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Köhl, M., Magnussen, S., Marchetti, M.2006; Sampling Methods, Remote Sensing and GIS Multiresource Forest Inventory,Springer, ISBN 3-540-32571-9, Heidelberg | | 2 | Kangas, A. and Maltamo, M. 2006; Forest Inventory, Springer, ISBN-10 1-4020-4379-1, The Netherlands | | 3 | Anz, C. Paivien, R. and Köhl, M. 2004; Study on European Forestry Information and Communication system, Reports on forest Inventory and Survey systems, Volume 1 and Volume 2, Finland | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2016 | 3 | 30 | Sunum | 14 | 2016 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2016 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 10 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 10 | 50 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 3 | 6 | 18 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 8 | 24 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 3 | 5 | 15 | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 219 |
|