|
ORM7400 | Silvikültürel Sist.Anal.Sent. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin silvikültürel sistemler ile ilgili genel bilgilere sahip olmaları, fonksiyonel meşcere parametrelerini tanımlayabilmeleri, bilgi birikimlerini kullanarak silvikültürel sistemleri analiz edip, sentez yaparak silvikültürel problemin çözümü için hipotez geliştirmelerini sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | fonksiyonel meşcere parametrelerini özetleyebilecelerdir | 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 2 : | silvikültürel sistemleri tanımlayıp karşılaştırabileceklerdir | 5,6,7,8 | 1 | ÖK - 3 : | silvikültürel yöntemlerin uygulanabilme esaslarını değerlendirerek problemin çözümü için hipotez kurabileceklerdir. | 5,6,7,8 | 1 | ÖK - 4 : | kurdukları hipotezlerin doğruluklarını irdeleyebileceklerdir | 5,6,7,8 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İşlevsel meşcere parametrelerinin tanımlanması, meşcereye uygun silvikültürel teknolojilerin tayini ve adaptasyonunun tahlili, özel nitelikteki alanlarda farklı silvikültürel uygulamaların birleşimi ve pratikte uygulanabilme esaslarının değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İşlevsel Meşcere parametrelerinin irdelenmesi | | Hafta 2 | Ağaç türlerinin silvikültürel istekleri | | Hafta 3 | Türkiye Ormanlarındaki ağaç türlerinin dikey ve yatay yöndeki yayılışları | | Hafta 4 | Meşcerelerdeki uygun silvikültürel teknolojilerin tayini | | Hafta 5 | Silvikültürel teknolojilerin adaptasyon tahlili | | Hafta 6 | Özel nitelikli alanlarda farklı silvikültürel uygulamalar | | Hafta 7 | Farklı uygulamaların saf meşcerelerimiz için değerlendirilmesi | | Hafta 8 | Saf ladin, kayın ve göknar meşcerelerimiz için değerlendirmeler | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Saf sarıçam, karaçam ve kızılçam meşcerelerimiz için değerlendirmeler | | Hafta 11 | Saf sedir ve meşe meşcerelerimiz için değerlendirmeler | | Hafta 12 | Karışık meşcerelerin gençleştirilmesi | | Hafta 13 | Siper ve Grup işletmeleri teknikleri | | Hafta 14 | Kombine yöntemlerin Türkiye ormanları açısından uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Türkiye ormanlarında Bakım çalışması Uygulamaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Nayland, R.D., 1996, Silviculture, Concepts and Applications, McGraw-Hill Company, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 213 |
|