|
ORML7440 | Doğa Koruma Felsefesi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Cantürk GÜMÜŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doğa insan ilişkisinin ortaya çıkardığı sorunların, felsefi bakış ve kavramlar temelinde algılanmasına yardımcı olmak ve çözüm üretme becerisini geliştirmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sorunlar ve çözümler konusundaki fikirleri kavramsallaştırabilecekler | 3,8,10 | 1 | ÖK - 2 : | Edinilen mesleki bilgileri felsefi kavramlarla birleştirip doğa koruma konusunda yeni kişisel bakış oluşturabilecekler | 3,8,10 | 1 | ÖK - 3 : | Doğa korumacılıktaki farklı yaklaşımları tartışarak, günümüze yönelik çözümleri üretme becerisini geliştirebilecekler | 3,8,10 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Doğa ve Çevre Felsefesi ve Temel Kavramlar; Mekanist Görüş, Ekolojik Görüş; Yaşama ve Doğaya Saygı Etikleri; Derin Ekoloji Felsefesi-Sığ Ekoloji Felsefesi; Toprak Etiği ve İlkeleri; Çevre Etiği; Doğa Korumanın Öncüleri; Kültür ve Doğa İlişkisi; Doğa Korumanın Gerekçeleri; Yarışan İki İdeal: doğa ve kalkınma; Kaynak Korumacılığı mı? Doğa Korumacılığı mı?; Doğa Korumada Yeni Yaklaşımlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doğa ve Çevre Felsefesi ve Temel Kavramlar; | | Hafta 2 | Mekanist Görüş, Ekolojik Görüş; | | Hafta 3 | Yaşama ve Doğaya Saygı Etikleri; | | Hafta 4 | Derin Ekoloji Felsefesi- | | Hafta 5 | Sığ Ekoloji Felsefesi; | | Hafta 6 | Toprak Etiği ve İlkeleri; | | Hafta 7 | Çevre Etiği; | | Hafta 8 | 1. Arasınav | | Hafta 9 | Doğa Korumanın Öncüleri; | | Hafta 10 | Kültür ve Doğa İlişkisi; | | Hafta 11 | Doğa Korumanın Gerekçeleri; | | Hafta 12 | Kısa sınav | | Hafta 13 | Yarışan İki İdeal: doğa ve kalkınma; | | Hafta 14 | Kaynak Korumacılığı mı? Doğa Korumacılığı mı?; . | | Hafta 15 | Doğa Korumada Yeni Yaklaşımlar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ünder,H.1996. Çevre Felsefesi, Doruk yayımcılık. Ankara | | 2 | Flader, S.L.1974. Thinking like a mountain: Aldo Leopold and the evolution of an ecologycal attitude toward deer, wolves, and forests, The University of Wisconsin Press, United States. | | |
1 | Sober, E.2009. Biyoloji Felsefesi, İmge Kitabevi Yayınları. | | 2 | Duralı,T.Ş. 1992. Biyoloji Felsefesi, ISBN: 975-7568-85-6 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 29/03/2016 | 1 | 30 | Proje | 12 | 15/12/2016 | 1 | 10 | Ödev | 14 | 22/12/2016 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Arasınav | 1 | 3 | 3 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Proje | 3 | 10 | 30 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 11 | 44 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 224 |
|