|
ORML7421 | Monitoring Changes in Forest Ecosystems | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Uzay KARAHALİL | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet MISIR | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Orman ekosisteminde alan, ağaç serveti, konumsal değişim, tutulan karbon miktarı, orman sağlığı ve biyolojik çeşitliliğin izlenmesinde kullanılan yöntemleri öğretmektir |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler orman ekosistemlerinde meydana gelen alansal değişimi ortaya koyabilirler | 2,3,10 | 1,4, | ÖK - 2 : | Öğrenciler orman ekosistemlerinde meydana gelen konumsal değişimi ortaya koyabilirler | 2,3,10 | 1,4, | ÖK - 3 : | Öğrenciler belirledikleri arazi örtüsü/arazi kullanım sınıflarına ilişkin geçişleri belirleyebilirler | 2,3,10 | 1,4, | ÖK - 4 : | Öğrenciler orman ekosistemlerinde tutulan karbon miktarındaki değişimlerinin izlenmesinde kullanılan temel yaklaşımları öğrenirler | 2,3,10 | 1,4, | ÖK - 5 : | Öğrenciler biyolojik çeşitlilik indekslerinin değişimini izleyebilirler | 2,3,10 | 1,4, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Orman ekosistemlerinde meydana gelen alansal ve konumsal değişimin belirlenmesinde kullanılan tekniklerin öğretilmesi; uydu verilerine dayalı değişim belirleme yöntemleri; orman ekosisteminde tutulan karbon miktarının izlenmesinde kullanılan temel yaklaşımlar; biyolojik çeşitlilik indeksleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, ders içeriğinin tanıtımı ve uygulanacak kuralların açıklanması | | Hafta 2 | Orman ekosistemlerinin izlenmesinin önemi | | Hafta 3 | Dünyada ve ülkemizde orman ekosistemlerinde meydana gelen değişimin izlenmesinde kullanılan çeşitli çalışmaların tanıtılması ve irdelenmesi | | Hafta 4 | Orman ekosistemlerinde alansal değişimin izlenmesi yöntemleri | | Hafta 5 | Eski tarihli meşcere haritasının koordinatlandırılması ve dış sınırının çizilmesi | | Hafta 6 | Eski tarihli meşcere haritasının sayısallaştırılması | | Hafta 7 | Eski tarihli meşcere haritasının veri tabanının oluşturulması | | Hafta 8 | Yeni tarihli meşcere haritasının öğrencilere verilmesi ve veri tabanının uyumlaştırılması | | Hafta 9 | 1. Ara sınav | | Hafta 10 | Eski ve yeni tarihli meşcere haritalarının çakıştırılması ve geçiş matrislerinin elde edilmesi | | Hafta 11 | Orman ekosistemlerinde konumsal değişimin izlenmesi yöntemleri | | Hafta 12 | 1. Ara sınav | | Hafta 13 | Spatial analyst komutu ve konumsal değişime ilişkin indekslerin hesaplanması | | Hafta 14 | Karbon depolama miktarındaki değişimin belirlenmesi | | Hafta 15 | Biyolojik çeşitlilik indekslerinin tanıtılması | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Eiden, G.; Kayadjanian, M.; Vidal, C. 2000. Capturing landscape structures: Tools From Land Cover to Landscape Diversity. Available from internet: http://europa.eu.int/comm/agriculture/publi/landscape | | |
1 | Buckland, ST., Magurran, A.E., Green, R.E. and R.M. Fewster, 2005. Monitoring change in biodiversity through composite indices, Philosophical Transactions of the Royal Society B 360 (2005), pp. 243?254. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 12 | 17/04/2024 15/05/2024 | 4 4 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2024 | 4 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 13 | 39 | Laboratuar çalışması | 3 | 13 | 39 | Arasınav için hazırlık | 10 | 4 | 40 | Arasınav | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 189 |
|