|
ORM7313 | Orman Fitososyolojisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Salih TERZİOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Derste lisansüstü öğrencilere özellikle Türkiye ormanlarının fitososyolojik yapısı hakkında teorik bilgiler verilirken bu bilgilerin orman ekosistemlerinde biyoçeşitliliğin korunması için indikatörlerin belirlenmesinde nasıl kullanılacakları açıklanmaktadır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | fitososyolojinin ormancılıktaki önemini beliryebilmelidir | 1,7,11 | 1 | ÖK - 2 : | orman ekosistemlerindeki fitososyolojik yapının özelliklerini tanımlayabilmeli ve açıklayabilmelidir | 1,7,11 | 1 | ÖK - 3 : | fitososyolojik verileri tanımlayabilmeli ve diğer ormancılık disiplinleri ile ilişkilerini ortaya koyabilmelidir | 1,7,11 | 1 | ÖK - 4 : | canlıların orman fitososyolojisi üzerindeki etkilerini saptayabilmelidir | 1,7,11 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türkiye ormanlarının baskın türler ve coğrafik dağılımları. Sintaksonomik kategoriler: Üst sınıf (Querco-Fagea) , sınıf, takım, alyans, bitki birliği, alt birlik. Türkiye ormanlarında karakteristik ve ayırt edici türler. Fitososyolojik verilerin ormancılıkta kullanımı |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Orman ekosistemlaerinin yapısı ve bileşenleri | | Hafta 2 | Fitososylojik araştırmalarda kullanılan yöntemler | | Hafta 3 | Orman ekosisteminde örtüş-bolluk ve toplumlaşma | | Hafta 4 | Orman ekosistemlerinde örtüş-bolluk ve toplumlaşmaya etki eden başlıca faktörler | | Hafta 5 | Homojen alanların orman ekosistemlerinde saptanması | | Hafta 6 | Örnek parsel büyüklüklerinin ve orman ekosistemlerinde dağılımlarının saptanması | | Hafta 7 | Örnek parsellerde verilerin toplanması | | Hafta 8 | Arazide elde edilen verilerin değerlendirilmesi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Birlik özet tablolarının oluşturulması | | Hafta 11 | Ayırdedici ve karakter bitki taksonlarının saptanması | | Hafta 12 | 2. arasınav | | Hafta 13 | Arazi uygulaması | | Hafta 14 | Saptanan bitki birliklerinin ormancılıkta uygulama alanları | | Hafta 15 | Bitki birliklerinin haritalanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Akman, Y. , 1995; Türkiye Orman Vejetasyonu. Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Botanik Anabilim Dalı, Ankara, 450 s. | | |
1 | Kılınç, M., Kutbay, H.G, Yalçın, E., Bilgin, A., 2006. BİTKİ ekolojisi ve Bitki Sosyolojisi Uygulamaları. Palme Yayıncılık, Ankara, 362 s. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/4/2024 | 1 | 30 | Ödev | 14 | 15/5/2024 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 1/1/2021 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 10 | 40 | Laboratuar çalışması | 2 | 7 | 14 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 13 | 26 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|