|
ORML7570 | Optimal Orman Kavramı ve Ulaşma Süreçleri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Nuri BOZALİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Optimal orman kavramının gerekliliği | 1 | | PK - 2 : | Değişik fonksiyonlu ormanlarda optimal kuruluşların ortaya konulmasının önemi | 1,2 | | PK - 3 : | Koruma ve hizmet amaçlı işletilen ormanlarda optimal kuruluşun ortaya konulmasına ait örnekler | 2,3 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Aktüel ve optimal kuruluş kavramları ve bunların fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi | | Hafta 2 | Ekosistem Tabanlı Fonksiyonel Planlamada; normal orman, düzenli orman, optimal orman ve optimal kuruluş kavramlarının açıklanması | | Hafta 3 | Farklı orman fonksiyonlarına değişik amenajman metotlarının uyguluğunun irdelenmesi | | Hafta 4 | Toprak koruma fonksiyonuna ayrılacak alanların belirlenmesi | | Hafta 5 | Hidrolojik fonksiyona ayrılacak alanların belirlenmesi | | Hafta 6 | Estetik ve görsel fonksiyona ayrılacak alanların belirlenmesi | | Hafta 7 | Rekreasyon fonksiyonuna ayrılacak alanların belirlenmesi ve nihai fonksiyon haritasının oluşturulması | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Toprak koruma işletme sınıfının optimal kuruluşunun ortaya konulması | | Hafta 10 | Su koruma işletme sınıfının optimal kuruluşunun ortaya konulması | | Hafta 11 | Estetik (Peyzaj koruma) işletme sınıfının optimal kuruluşunun ortaya konulması | | Hafta 12 | Rekreasyon işletme sınıfının optimal kuruluşunun ortaya konulması | | Hafta 13 | Aktüel ve optimal kuruluşların karşılaştırılarak optimalden sapma biçimlerinin orman formları ve amenajman metotlarına bağlı olarak belirlenmesi | | Hafta 14 | Aktüel ve optimal kuruluşların tablo ve grafiklerle gösterilmesi | | Hafta 15 | Ödev sunumu ve değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | BOZALİ, N. 2013. Koruma ve Hizmet Amaçlı İşletilen Ormanların Optimal Kuruluşunun Belirlenmesi: Odayeri Planlama Ünitesi Örneği, Doktora Tezi, İÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. 148 s. | | |
1 | ASAN, Ü. 1985: Orman Amenajmanında Karşılaşılan Karar Problemleri ve Bunların Çözümünde Yararlanılan Yöneylem Araştırması Teknikleri. Yöneylem Araştırması Bildirile 85, s. 440-455. | | 2 | DAVIS, L. S. ; JOHNSON, K.N. 1986: Forest Management.McGroww-Hill Co. ISBN 0-07-032625-&, P.790 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2021 | 2 | 30 | Sunum | 12 | 2021 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2021 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 15 | 45 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 15 | 45 | Arasınav için hazırlık | 3 | 12 | 36 | Arasınav | 2 | 8 | 16 | Ödev | 2 | 8 | 16 | Kısa sınav | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Diğer 1 | 3 | 2 | 6 | Diğer 2 | 3 | 2 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|