Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/om/index.html
Tel: +90 0462 +90 (462) 3772805
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ORM7272Orman Ekosistemlerinde Biyoçeşitliliğin Korunması3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Ertuğrul BİLGİLİ
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Biyoçeşitlilik kavramının koruma açısından önemini ortaya koymak ve orman ekosistemlerinin sürekliliğinde biyoçeşitliliğin önemini vurgulamak.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : biyoçeşitliliği tanımlar ve önemini izah edebilir11,6
PK - 2 : farklı ekosistemlerin yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilir1,2,4,6,10,111,6
PK - 3 : biyoçeşitlik ve ormanların sağlığı arasında bir bağ kurabilir2,3,6,101,2,6
PK - 4 : gösterge tür, anahtar tür, ve bayrak tür kavramlarını tanımlayabilir ve bunları ekosistemlerin korunması, sürdürülmesi ve bakımı ile ilişkiye getirebilir1,3,51,3,5,6
PK - 5 : ekosistemlerdeki parçalı yapı dinamiklerinin biyoçeşitliliğin korunmasındaki önemini açıklayabilir2,4,6,101,3,5,6
PK - 6 : biyoçeşitliliği tehdit eden unsurları değerlendirebilir2,5,81,5,6
PK - 7 : biyoçeşitliliği farklı indeksler kullanarak hesaplayabilir1,3,9,10,123,6
PK - 8 : elde ettiği sonuçları raporlayabilir ve bir dinleyici kitlesi önünde bulguları gerekçeleriyle sunabilir.6,11,122,3,5,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ekosistem ve biyoçeşitlilik kavramları, farklı orman ekosistemlerinin yapısı ve fonksiyonları, biyoçeşitliliğin temel ögeleri, indikatör türler, tür yaşam alanları ve biyoçeşitlilik.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Biyoçeşitliliğin tanımlanması ve ekolojik olarak Sürdürülebilir ormancılık yönetimi
 Hafta 2Ekolojik Ormancılığın İlkeleri
 Hafta 3Biyoçeşitliliğin Ölçülmesi
 Hafta 4Biyoçeşitliliğin Korunması
 Hafta 5Farklı Konumsal Ölçeklerde Biyoçeşitliliğin Korunması
 Hafta 6Biyolojik Sıcak Noktalar ve Diğer Önemli Alanlar
 Hafta 7Doğal Ormanlar ve Ekosistemler
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Sistemi Etkileyen Faktörlerin Oluşturduğu Rejim
 Hafta 10Tür Kompozisyonu
 Hafta 11Dinamik Orman yapısı ve Parça dinamikleri
 Hafta 12Gelecekteki Araştırmalar için Orman ve Biyoçeşitlilik Amenajman Alanları açısından bilgi eksiklikleri
 Hafta 13Biyçeşitliliğin uzun dönem izlenmesi Gelecekteki ekolojik araştırmalar için methodlar ve yaklaşımları
 Hafta 14Öğrenci projelerinin sunumları
 Hafta 15Öğrenci projelerinin sunumları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Lindenmayer, D.B. and Franklin, J.F. 2002; Conserving Forest Biodiversity, A comprehensive multiscaled approach. Island Press, Washington, DC
2Lindenmayer, D.B. and Franklin, J.F. 2002; Conserving Forest Biodiversity, A comprehensive multiscaled approach. Island Press, Washington, DC
 
İlave Kaynak
1Malcolm L. Hunter, Maintaining Biodiversity in Forest Ecosystems. 2000, Cambridge University Press, U.K.
2Malcolm L. Hunter, Maintaining Biodiversity in Forest Ecosystems. 2000, Cambridge University Press, U.K.
3O. Honnay, K. Verheyen, B. Bossuyt, and M. Hermy. 2004. Forest Biodiversity: Lessons from History for Conservation (The International Union of Forestry Research Organizations). CAB International.
4O. Honnay, K. Verheyen, B. Bossuyt, and M. Hermy. 2004. Forest Biodiversity: Lessons from History for Conservation (The International Union of Forestry Research Organizations). CAB International.
5Fred L. Bunnell and Glen B. Dunsworth. 2009. Forestry and Biodiversity: Learning How to Sustain Biodiversity in Managed Forest
6Fred L. Bunnell and Glen B. Dunsworth. 2009. Forestry and Biodiversity: Learning How to Sustain Biodiversity in Managed Forest
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 12/11/2009 2 30
Ödev 13
14
15
16/12/2009
24/12/2009
31/12/2009
10 20
Dönem sonu sınavı 16 12/01/2010 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 15 30
Arasınav için hazırlık 10 2 20
Arasınav 2 1 2
Ödev 10 6 60
Proje 3 3 9
Dönem sonu sınavı için hazırlık 15 2 30
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü195