|
|
| ORM7312 | Bitki Süksesyonu | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Derste lisansüstü öğrencilere meşcere dinamikleri hakkında bilgiler, sekonder süksesyonun belirlenmesi, biyoçeşitlilikteki değişimin izlenmesi için değişik parametrelerin ortaya konması konuları anlatılmaktadır |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | meşcere dinamiklerini karakterize edebilmelidir | 2 - 5 - 8 | 1 | | ÖK - 2 : | çalışılan herhangi bir alanda süksesyon tipini saptayabilmelidir | 2 - 5 - 8 - 9 | 4 | | ÖK - 3 : | çalışılan alandaki bitki biyoçeşitliliğini izlemek amacıyla bitki ve parça çeşitliliğini ortaya koyabilmelidir | 3 - 5 - 6 - 7 - 9 | 1 | | ÖK - 4 : | verileri orman amenajman planlarına yansıtabilmelidir | 2 - 4 - 6 - 7 | 4 | | ÖK - 5 : | çalışma alanında bitki süksesyonu verilerini diğer faktörlerle karşılaştırabilmelidir | 6 - 7 - 9 - 10 - 11 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bitki süksesyonu teorileri, süksesyonun mekanizmaları, alternatif süksesyon modelleri, süksesyon aşamaları: nudasyon, göç, ecesis, rekabet, reaksiyon, klimaks. Primer süksesyon, sekonder süksesyon, progresif süksesyon, regresif süksesyon, otogenik ve allogenik süksesyon ve süksesyon belirleme yöntemleri |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Bitki Süksesyonuna giriş | | | Hafta 2 | Süksesyon tipleri | | | Hafta 3 | Süksesyon araştırma yöntemleri | | | Hafta 4 | Meşcere parçalılığının saptanması | | | Hafta 5 | FTAGSTATS?la meşcere parçalılığının değerlendirilmesi | | | Hafta 6 | Sekonder orman süksesyonunun aşamaları | | | Hafta 7 | Sekonder orman süksesyonunun haritalanması | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Picea orientalis ormanlarında sekonder süksesyon | | | Hafta 10 | 2. arasınav | | | Hafta 11 | Cedrus libani ormanlarında sekonder süksesyon | | | Hafta 12 | Pinus brutia ormanlarında sekonder süksesyon | | | Hafta 13 | Fagus orientalis ormanlarında sekonder süksesyon | | | Hafta 14 | Yapraklı karışık ormanlarda sekonder süksesyon | | | Hafta 15 | İğne yapraklı karışık ormanlarda sekonder süksesyon | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Glenn-Lewin, D. C., Peet, R. K. & Veblen, T. T. 1992. Plant Succession: Theory and Prediction. Cambridge: Chapman & Hall., 352p.
| | | |
| 1 | Kılınç, M. 2005. Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi) . Palme Yayıncılık, 284 s. | | | 2 | Oliver, C.D., Larson, B.C., 1996. Forest Stand Dynamics, Update Edition, John Wiley & Sons, Inc. , USA, 520 p. | | | 3 | Akman, Y. , Ketenoğlu, O. , 1987. Vejetasyon Ekolojisi (Bitki Sosyolojisi) , Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, yayın No: 146, Ankara, 117 s. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | | Yıl içi çalışma | 10 | | 1 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 13 | 39 | | Laboratuar çalışması | 1 | 10 | 10 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | | Arasınav | 3 | 1 | 3 | | Uygulama | 2 | 14 | 28 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 5 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Diğer 1 | 2 | 14 | 28 | | Diğer 2 | 2 | 14 | 28 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|