|
|
| ORML7580 | Toprak Bozulması | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turgay DİNDAROĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sezgin HACISALIHOĞLU | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Sürdürülebilir toprak verimliliğini sağlamak için toprağın özelliklerinin bozulmalarına neden olan etmenlerin öğretilmesi ve yapılacak uygulamalara ait bilgilerin kazandırılması
|
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Toprak verimliliği hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | | 1,6, | | ÖK - 2 : | Toprak özelliklerini olumsuz etkileyen faktörleri bilir. | | 5, | | ÖK - 3 : | Sürdürülebilir toprak verimliliği için uygulamalar hakkında yorum yapabilir. | | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Toprağın fiziksel, kimyasal ve biyoloji özelliklerinde bozulmaların değerlendirilmelerini içermektedir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Toprak bozulmasının ekosistem işlevleri, gıda güvenliği, biyolojik çeşitlilik ve insan sağlığı üzerindeki sonuçları | | | Hafta 2 | Küresel toprak bozulmasının nedenleri, süreçleri ve etkileri -l | | | Hafta 3 | Küresel toprak bozulmasının nedenleri, süreçleri ve etkileri -ll | | | Hafta 4 | Bozulmuş arazilerin iyileştirilmesine yönelik süreçler-l | | | Hafta 5 | Bozulmuş arazilerin iyileştirilmesine yönelik süreçler-ll | | | Hafta 6 | Bozulmuş arazilerin iyileştirilmesine yönelik süreçler-lll | | | Hafta 7 | Toprak koruma önlemleri | | | Hafta 8 | Ara Sınav | | | Hafta 9 | Toprak özelliklerindeki değişim ve hava koşulları | | | Hafta 10 | Malçlama, budama | | | Hafta 11 | Mahsul rotasyonu, yeşil gübreleme, kontur tarımı, şerit ekimi, sokak ekimi | | | Hafta 12 | Yüzey pürüzlendirme, rüzgar kesici, teraslama, eğimli tarım arazisi teknolojisi | | | Hafta 13 | Kumul stabilizasyonu | | | Hafta 14 | Toprak kirlilikleri | | | Hafta 15 | Kirlenmiş toprakların fiziksel, kimyasal ve biyolojik iyileştirme yöntemleri. | | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | | |
| 1 | Lal, R., Blum, W. E., Valentin, C., & Stewart, B. A. (2020). Methods for assessment of soil degradation. CRC press. | | | 2 | Osman, K. T. (2014). Soil degradation, conservation and remediation (Vol. 820). Dordrecht: Springer Netherlands. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | | | 30 | | Ödev | 12 | | | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 14 | 1 | 14 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 1 | 4 | 4 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 4 | 4 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 72 |
|