|
|
| ORI7271 | Ecological Modeling | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ertuğrul BİLGİLİ | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Ekolojik modelleme kavramını öğrencilere tanıtmak ve çalışabilir basit model uygulamaları yaptırmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | orman ekosistemlerinde ekolojik modelleme kavramını tartışabilir | 4 - 7 | 1,5, | | ÖK - 2 : | farklı modelleme yaklaşımlarını değerlendirebilir ve farklılıklarını ifade edebilir | 4 - 7 | 1,5, | | ÖK - 3 : | model geliştirme prensiplerini sıralayabilir, modelleme terminolojisine hakimdir | 4 - 7 | 1,5, | | ÖK - 4 : | dinamik bir süreci akış diyagramı şeklinde gösterebilir ve basit bir modelle bu süreci modelleyebilir | 4 - 7 | 1,5, | | ÖK - 5 : | oluşturulan modellerde hassasiyet analizi yapabilir, bağımsız veriler kullanarak modelin geçerliliğini test edebilir | 4 - 7 | 1,5, | | ÖK - 6 : | model sonuçları için rapor hazırlayıp sunabilirler | 4 - 7 | 1,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Ekolojik modelleme kavramı, modelleme tipleri ve özellikle ormancılıktaki uygulamaları, model geliştirme, model geliştirme ilkeleri, model sınırlarının belirlenmesi, model doğrulanması (verifikasyon) , model uygulamaları. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Teorik modelleme ve pratik modelleme
| | | Hafta 2 | Problem çözme süreci olarak ekolojik modelleme ve ekolojik modellerden beklentiler
| | | Hafta 3 | Model Tipleri
| | | Hafta 4 | Model tipinin seçimi
| | | Hafta 5 | Model karmaşıklığının ve model yapısının Seçimi
| | | Hafta 6 | Model eşitliklerinin fonksiyonel formlarının belirlenmesi ve Model eşitliklerinde parametrelerin tahmini
| | | Hafta 7 | Model doğrulama, kontrol ve duyarlılık analizi
| | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Modelin değerlendirilmesi ve Modelin uygulanması
| | | Hafta 10 | Pratikte modelleme süreci
| | | Hafta 11 | Pratikte modelleme süreci
| | | Hafta 12 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi
| | | Hafta 13 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi
| | | Hafta 14 | Öğrenci projelerinin sunumları
| | | Hafta 15 | Öğrenci projelerinin sunumları
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | William E. Grant and Todd M. Swannack. 2008. Ecological Modeling: A Common-Sense Approach to Theory and Practice. Blackwell Publisihing. USA. | | | |
| 1 | G. Bendoricchio (Editor), S.E. Jorgensen. 2001. Fundamentals of Ecological Modelling, Third Edition, Volume 21, Third Edition (Developments in Environmental Modelling). ELSEVIER Science, UK | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | | 1 | 40 | | Sunum | 14 | | 1 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 15 | 30 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Uygulama | 3 | 3 | 9 | | Ödev | 10 | 7 | 70 | | Proje | 3 | 5 | 15 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 212 |
|