|  | 
 | ORM7272 | Orman Ekosistemlerinde Biyoçeşitliliğin Korunması | 3+0+0 | AKTS:7.5 |  | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi |  | Ders Duzeyi | Doktora |  | Yazılım Şekli | Seçmeli |  | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ertuğrul BİLGİLİ |  | Diğer Öğretim Üyesi | Yok |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | Yok |  |  |  | Dersin Amacı: |  | Biyoçeşitlilik kavramının koruma açısından önemini ortaya koymak ve orman ekosistemlerinin sürekliliğinde biyoçeşitliliğin önemini vurgulamak. | 
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |  |  |  | ÖK - 1 : | biyoçeşitliliği tanımlar ve önemini izah edebilir | 4 - 7 | 1,5, |  | ÖK - 2 : | farklı ekosistemlerin yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilir | 4 - 7 | 1,5, |  | ÖK - 3 : | biyoçeşitlik ve ormanların sağlığı arasında bir bağ kurabilir | 4 - 7 | 1,5, |  | ÖK - 4 : | gösterge tür, anahtar tür, ve bayrak tür kavramlarını tanımlayabilir ve bunları ekosistemlerin korunması, sürdürülmesi ve bakımı ile ilişkiye getirebilir | 4 - 7 | 1,5, |  | ÖK - 5 : | ekosistemlerdeki parçalı yapı dinamiklerinin biyoçeşitliliğin korunmasındaki önemini açıklayabilir | 4 - 7 | 1,5, |  | ÖK - 6 : | biyoçeşitliliği tehdit eden unsurları değerlendirebilir | 4 - 7 | 1,5, |  | ÖK - 7 : | biyoçeşitliliği farklı indeksler kullanarak hesaplayabilir | 4 - 7 | 1,5, |  | ÖK - 8 : | elde ettiği sonuçları raporlayabilir ve bir dinleyici kitlesi önünde bulguları gerekçeleriyle sunabilir. | 4 - 7 | 1,5, |  | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı |  |  | 
 | Ekosistem ve biyoçeşitlilik kavramları, farklı orman ekosistemlerinin yapısı ve fonksiyonları, biyoçeşitliliğin temel ögeleri, indikatör türler, tür yaşam alanları ve biyoçeşitlilik. |  |  | 
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  | Hafta 1 | Biyoçeşitliliğin tanımlanması ve ekolojik olarak Sürdürülebilir ormancılık yönetimi |  |  | Hafta 2 | Ekolojik Ormancılığın İlkeleri |  |  | Hafta 3 | Biyoçeşitliliğin Ölçülmesi |  |  | Hafta 4 | Biyoçeşitliliğin Korunması |  |  | Hafta 5 | Farklı Konumsal Ölçeklerde Biyoçeşitliliğin Korunması |  |  | Hafta 6 | Biyolojik Sıcak Noktalar ve Diğer Önemli Alanlar |  |  | Hafta 7 | Doğal Ormanlar ve Ekosistemler |  |  | Hafta 8 | Arasınav |  |  | Hafta 9 | Sistemi Etkileyen Faktörlerin Oluşturduğu Rejim |  |  | Hafta 10 | Tür Kompozisyonu |  |  | Hafta 11 | Dinamik Orman yapısı ve Parça dinamikleri |  |  | Hafta 12 | Gelecekteki Araştırmalar için Orman ve Biyoçeşitlilik Amenajman Alanları açısından bilgi eksiklikleri |  |  | Hafta 13 | Biyçeşitliliğin uzun dönem izlenmesi
Gelecekteki ekolojik araştırmalar için methodlar ve yaklaşımları |  |  | Hafta 14 | Öğrenci projelerinin sunumları |  |  | Hafta 15 | Öğrenci projelerinin sunumları |  |  | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |  | 
 | 1 | Lindenmayer, D.B. and Franklin, J.F. 2002; Conserving Forest Biodiversity, A comprehensive multiscaled approach. Island Press, Washington, DC |  |  |  | 
 | 1 | Malcolm L. Hunter, Maintaining Biodiversity in Forest Ecosystems. 2000, Cambridge University Press, U.K. |  |  | 2 | O. Honnay, K. Verheyen, B. Bossuyt, and M. Hermy. 2004. Forest Biodiversity: Lessons from History for Conservation (The International Union of Forestry Research Organizations). CAB International. |  |  | 3 | Fred L. Bunnell and Glen B. Dunsworth. 2009. Forestry and Biodiversity: Learning How to Sustain Biodiversity in Managed Forest |  |  |  | 
 | Ölçme Yöntemi |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  | Arasınav | 8 | 12/11/2009 | 2 | 40 |  | Sunum | 14 |  | 1 | 10 |  | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2010 | 2 | 50 |  |  | 
 | Öğrenci Çalışma Yükü |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 |  | Sınıf dışı çalışma | 2 | 15 | 30 |  | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 |  | Arasınav | 2 | 1 | 2 |  | Ödev | 10 | 6 | 60 |  | Proje | 3 | 3 | 9 |  | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 |  | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 195 | 
 |