|
|
| ORML7440 | Doğa Koruma Felsefesi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Cantürk GÜMÜŞ | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Doğa insan ilişkisinin ortaya çıkardığı sorunların, felsefi bakış ve kavramlar temelinde algılanmasına yardımcı olmak ve çözüm üretme becerisini geliştirmek |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Sorunlar ve çözümler konusundaki fikirleri kavramsallaştırabilecekler | 3 - 8 - 10 | 1 | | ÖK - 2 : | Edinilen mesleki bilgileri felsefi kavramlarla birleştirip doğa koruma konusunda yeni kişisel bakış oluşturabilecekler | 3 - 8 - 10 | 1 | | ÖK - 3 : | Doğa korumacılıktaki farklı yaklaşımları tartışarak, günümüze yönelik çözümleri üretme becerisini geliştirebilecekler | 3 - 8 - 10 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Doğa ve Çevre Felsefesi ve Temel Kavramlar; Mekanist Görüş, Ekolojik Görüş; Yaşama ve Doğaya Saygı Etikleri; Derin Ekoloji Felsefesi-Sığ Ekoloji Felsefesi; Toprak Etiği ve İlkeleri; Çevre Etiği; Doğa Korumanın Öncüleri; Kültür ve Doğa İlişkisi; Doğa Korumanın Gerekçeleri; Yarışan İki İdeal: doğa ve kalkınma; Kaynak Korumacılığı mı? Doğa Korumacılığı mı?; Doğa Korumada Yeni Yaklaşımlar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Doğa ve Çevre Felsefesi ve Temel Kavramlar; | | | Hafta 2 | Mekanist Görüş, Ekolojik Görüş; | | | Hafta 3 | Yaşama ve Doğaya Saygı Etikleri; | | | Hafta 4 | Derin Ekoloji Felsefesi- | | | Hafta 5 | Sığ Ekoloji Felsefesi; | | | Hafta 6 | Toprak Etiği ve İlkeleri; | | | Hafta 7 | Çevre Etiği; | | | Hafta 8 | 1. Arasınav | | | Hafta 9 | Doğa Korumanın Öncüleri; | | | Hafta 10 | Kültür ve Doğa İlişkisi; | | | Hafta 11 | Doğa Korumanın Gerekçeleri; | | | Hafta 12 | Kısa sınav | | | Hafta 13 | Yarışan İki İdeal: doğa ve kalkınma; | | | Hafta 14 | Kaynak Korumacılığı mı? Doğa Korumacılığı mı?; . | | | Hafta 15 | Doğa Korumada Yeni Yaklaşımlar | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Ünder,H.1996. Çevre Felsefesi, Doruk yayımcılık. Ankara | | | 2 | Flader, S.L.1974. Thinking like a mountain: Aldo Leopold and the evolution of an ecologycal attitude toward deer, wolves, and forests, The University of Wisconsin Press, United States. | | | |
| 1 | Sober, E.2009. Biyoloji Felsefesi, İmge Kitabevi Yayınları. | | | 2 | Duralı,T.Ş. 1992. Biyoloji Felsefesi, ISBN: 975-7568-85-6 | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 29/03/2016 | 1 | 30 | | Proje | 12 | 15/12/2016 | 1 | 10 | | Ödev | 14 | 22/12/2016 | 1 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2017 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | | Arasınav | 1 | 3 | 3 | | Ödev | 3 | 10 | 30 | | Proje | 3 | 10 | 30 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 11 | 44 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 224 |
|