|
JDZL7380 | Birleşik Modelleme Dili ile Veri Modelleme | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Gülten KARA | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLTEN KARA | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | UML ile veri modelleme konusunda tasarım yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olmak |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | UML ile ilgili teknik kavramları öğrenir. | 1,5 | 1,3, | PK - 2 : | Geleneksel veritabanı modelleme ve UML arasındaki farklılıkları öğrenir. | 1,2,5 | 1, | PK - 3 : | UML ile veri modellemenin avantajlarını görür. | 1,2,5 | 1,3, | PK - 4 : | Veri modelleme problemlerinde UML kullanarak etkin çözümler üretir. | 1,2,5 | 1,3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Veri tabanı ve veri modelleme, Nesne yönelimli modellemeye giriş, İlişkisel ve nesne yönelimli modellemelerin karşılaştırılması, Birleşik Modelleme Dili (UML-Unified Modeling Language), UML-Modelleme türleri, UML Diyagramlarının oluşturulması, Ters mühendislik ve UML, UML modelleme araçları ve uygulamaları, Proje konularının belirlenmesi ve Lab ortamında gerçekleştirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin nasıl işleneceğinin sunumu | | Hafta 2 | Veri tabanı ve veri modelleme | | Hafta 3 | Nesne yönelimli modelleme | | Hafta 4 | Birleşik Modelleme Dili (UML) | | Hafta 5 | UML diyagramları | | Hafta 6 | UML diyagramları | | Hafta 7 | UML diyagramları | | Hafta 8 | Ters Mühendislik ve UML | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | UML ile veri modelleme | | Hafta 11 | UML modelleme araçları ve uygulamaları | | Hafta 12 | UML modelleme araçları ve uygulamaları | | Hafta 13 | Proje sunumları | | Hafta 14 | Proje sunumları | | Hafta 15 | Proje sunumları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Alhir S. S., 2003; Learning UML, O'Reilly. | | |
1 | Fowler M., (2003) UML Distilled: A Brief Guide to the Standard Object Modeling Language, Third Edition, Addison Wesley. | | 2 | Naiburg E. J., and Maksimchuk R. A. (2001) UML for Database Design, Addison Wesley. | | 3 | Muller R. J., (1999) Database Design for Smarties: Using UML for Data Modeling, Morgan Kaufmann Publishers. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Ödev | 14 15 | | 6 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 12 | 48 | Laboratuar çalışması | 4 | 12 | 48 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 2 | 7 | 14 | Uygulama | 4 | 4 | 16 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Proje | 5 | 4 | 20 | Kısa sınav | 2 | 7 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 271 |
|