|
|
| MGKT1018 | Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayar Uygulamaları | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Ön Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | GIDA İŞLEME BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Mehmet Zeki ALKAN | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Merve BOYRACI | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Gıda teknoloji bölümü öğrencilerinin temel bilgisayar kullanımı ve yaygın bilgisayar uygulamaları (Word, Excel ve PowerPoint vs) konularında bilgi ve beceri kazanmaları, internetin doğru ve faydalı kulanım uygulamaları hakkında bilgi edinmeleridir. Bilgisayar ve internetten faydalanarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak araştırma yapma, veri toplama, analiz etme ve sonuçları değerlendirme konusunda yetkinlik kazanmalarıdır |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Temel bilgisayar uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur | 12 - 15 | 1, | | ÖK - 2 : | Bilgisayar ve internetten faydalanarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak araştırma yapabilir | 12 - 15 | 1, | | ÖK - 3 : | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | 12 - 15 | 1, | | ÖK - 4 : | Bilimsel araştırma raporu hazırlayabilir | 12 - 15 | 1, | | ÖK - 5 : | Verileri ve görsel malzemeleri kullanarak etkin bir sunum hazırlayabilir | 12 - 15 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Temel bilgisayar uygulamaları, Ms Word, Ms Excel, Ms PowerPoint ve Ms Outlok kullanımı, İnternetin temel kullanımı, pratik internet uygulamaları, bilimsel araştırma süreçlerinde bilgisayar teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma, Bilimsel araştırmanın tanımı ve önemi, araştırma etiği ve bilimsel dürüstlük ilkeleri, araştırma sürecinin aşamaları ( problem tanımlama, literatür taraması, hipotez oluşturma, akademik veri tabanları ve veri toplama, analiz ve sonuç değerlendirme), nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri, bilimsel rapor yazımı, sunum ve poster hazırlama teknikleri hakkında bilgiler içermektedir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Temel bilgisayar kullanımı ve donanımları hangileridir | | | Hafta 2 | Ms Word, kullanımı ve uygulamaları | | | Hafta 3 | Ms Ecell ve kullanımı ve uygulamaları
| | | Hafta 4 | Ms PowerPoint kullanımı ve uygulamaları | | | Hafta 5 | Ms Outlook kullanımı ve uygulamaları, ve temel internet kullanımı | | | Hafta 6 | Bilimsel Araştırma Kavramı
| | | Hafta 7 | Araştırma Süreci ve Aşamaları | | | Hafta 8 | Etik ve İntihal
| | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Literatür Taraması ve Kaynak Bulma | | | Hafta 11 | Veri Toplama Yöntemleri | | | Hafta 12 | Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme | | | Hafta 13 | Alıntılama ve Kaynak Gösterimi
| | | Hafta 14 | Deney raporu, tez, makale, rapor önerisi hazırlama kılavuzu
| | | Hafta 15 | Etkili sunum hazırlama teknikleri
| | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | | |
| 1 | Kurupınar, Abdulhamit, Yıldırım, Abdurrahman. 2020; Akademik Araştırmalarda Teknoloji Kullanımı. Nobel Akademik Yayıncılık | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 2 | 4 | 8 | | Proje | 2 | 4 | 8 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|