|
|
| MGKT2007 | Süt ve Ürünleri Analizleri | 2+2+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Ön Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | GIDA İŞLEME BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Mehtap ER KEMAL | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu programın amacı, mevzuata ve analiz yöntemlerine uygun olarak süt ve süt ürünlerinden numune alma, çiğ süt, süt, peynir, yoğurt, krema, tereyağı ve dondurmanın analizi ve değerlendirilmesi konusunda yetkinlik kazanmaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Süt ve ürünlerinden numune alabilir.
| 1 - 2 - 8 | 1,4, | | ÖK - 2 : | Çiğ sütlerin işlenmeye uygunluğunu belirleyebilir.
| 1 - 2 - 8 | 1,4, | | ÖK - 3 : | Süt analizlerini yapabilir/değerlendirebilir.
| 1 - 2 - 8 | 1,4, | | ÖK - 4 : | Peynir analizlerini yapabilir/değerlendirebilir. | 1 - 2 - 8 | 1,4, | | ÖK - 5 : | Yoğurt analizlerini yapabilir/değerlendirebilir. | 1 - 2 - 8 | 1,4, | | ÖK - 6 : | Krema analizlerini yapabilir/değerlendirebilir. | 1 - 2 - 8 | 1,4, | | ÖK - 7 : | Tereyağı analizlerini yapabilir/değerlendirebilir. | 1 - 2 - 8 | 1,4, | | ÖK - 8 : | Dondurma analizlerini yapabilir/değerlendirebilir.
| 1 - 2 - 8 | 1,4, | | ÖK - 9 : | Süt tozu analizlerini yapabilir/değerlendirebilir. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Süt ve süt ürünlerinden fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizler için numune alma, çiğ sütte duyusal analiz, çiğ sütte kontaminasyonun belirlenmesi, sütte koruyucu ve nötrleştirici maddelerin analizi, sütte antibiyotik ve inhibitörlerin analizi, çiğ sütte asitliğin belirlenmesi, çiğ sütte yoğunluğun belirlenmesi, çiğ sütte kuru madde miktarının belirlenmesi, çiğ sütte yağ içeriğinin belirlenmesi, sütte özgül ağırlığın belirlenmesi, sütte protein içeriğinin belirlenmesi, süt homojenizasyonunun kontrolü, süt ısıl işleminin kontrolü, süt ürünlerinin (peynir, yoğurt, krema, tereyağı, dondurma) duyusal, fiziksel ve kimyasal analizleri. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Süt ve Ürünlerinde Fiziksel ve Kimyasal Analizler İçin Numune Alma
Süt ve Ürünlerinden Mikrobiyolojik Analiz İçin Numune Alma
Çiğ Sütlerde Duyusal Analizler | | | Hafta 2 | Koruyucu ve Nötralize Edici Madde Tayini
Çiğ Sütlerde Kirlilik Testi
Sütte Antibiyotik ve İnhibitör Madde Aranması | | | Hafta 3 | Çiğ Sütte Asitlik Tayini
Çiğ Sütte Yoğunluk Tayini
Çiğ Sütte Kuru Madde Tayini | | | Hafta 4 | Çiğ Sütte Yağ Tayini
Sütte Özgül Ağırlık Tayini
Sütte Protein Tayini | | | Hafta 5 | Sütte Protein Tayini
Sütlerde Homojenizasyon Kontrolü
Sütlerde Isıl İşlem Kontrolü
| | | Hafta 6 | Peynirde Duyusal Analizler
Peynirde Fiziksel Analizler | | | Hafta 7 | Peynirde Kimyasal Analizler
| | | Hafta 8 | Yoğurtta Duyusal Analizler
Yoğurtta Fiziksel Analizler
| | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Yoğurtta Kimyasal Analizler
| | | Hafta 11 | Kremada Duyusal Analizler
Kremada Kimyasal Analizler
| | | Hafta 12 | Kremada Kimyasal Analizler
Tereyağında Duyusal Analizler
| | | Hafta 13 | Tereyağında Kimyasal Analizler
| | | Hafta 14 | Dondurmada Duyusal Analizler
Dondurmada Fiziksel Analizler
| | | Hafta 15 | Dondurmada Kimyasal Analizler | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Metin, M., 2010; Süt ve Mamülleri Analiz Yöntemleri. | | | |
| 1 | Cemeroğlu, B., 2010; Gıda Analizleri, Nobel yayın dağıtım, Ankara. | | | 2 | Dokuzlu Hecer, C., 2010; Gıda Analizleri. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 17.11.2023 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 02.01.2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 15 | 30 | | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 2 | 16 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 130 |
|