|
|
| YDB1003 | İngilizce - I | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Ön Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | GIDA İŞLEME BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Evren ANGIN | | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. İbrahim Öner | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilere temel dilbilgisi kurallarını öğreterek, öğrencilerin anlamlı ve doğru İngilizce cümleler kurabilmelerini ve yazılı-sözlü olarak kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır.
|
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Günlük hayatta kullanılan cümle kalıplarını ifade edebilir. | 6 | 1, | | ÖK - 2 : | Günlük hayatta karşılaşabilecekleri problemlerle ilgili cümleler kurabilir. | 6 | 1, | | ÖK - 3 : | Doğru cümle kalıplarını kullanarak mektup, dilekçe vs. yazabilir. | 6 | 1, | | ÖK - 4 : | Okuma parçalarını anlayabilecekler ve metin sorularını cevaplandırabilir. | 6 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| to be (1,2), possessive adjectives (59,60)
objective pronouns (61,64)
indefinite & definite article (65,66,67,68,69)
have got has got (9) , there is - are (37), this, that (74)
adverb of place / time in ,on , at (103,106,107)
simple present, how often , frequency adverbs (5,6)
simple present, related exercises (7)
some, any, a lot, much, many (76,83,84)
nobody/ no one/ nothing somebody, anyting, nowhere (78,79)
not+any, no, non, not+anybody/ anyone/ anything (77,78,79)
and, so, because, but (97)
can, can't, was, were, could (10,11,12,13)
past simple (25,26,27,28)
|
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Be fiili, am, is, are | | | Hafta 2 | Aitlik Sıfatları | | | Hafta 3 | Miktar bildiren sıfatlar
Geniş Zaman (1)
| | | Hafta 4 | Soru ve Olumsuz Yapılar | | | Hafta 5 | Geniş Zaman (2)
Çoğul Kişi Zamirleri | | | Hafta 6 | Geniş Zaman (2)
Soru ve Olumsuz Yapılar | | | Hafta 7 | There is There are,
Miktar Belirteçleri | | | Hafta 8 | İşaret Sıfatları | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | can, can't | | | Hafta 11 | Was, Were, Could | | | Hafta 12 | Geçmiş Zaman (1) | | | Hafta 13 | Düzenli Fiiller
Düzensiz Fiiller | | | Hafta 14 | Zaman İfadeleri | | | Hafta 15 | Ünite 1-6 Tekrarı | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Liz & John Soars,Paul Hancock, Headway Elementary Students_Book 5th edition, Oxford University Press | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 20/11/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 16 | 16 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1.5 | 6 | 9 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | | Diğer 2 | 1 | 0 | 0 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 74 |
|