Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.fatih.ktu.edu.tr/bolumler/turkceegtmblm/ana.php
Tel: +90 0462 3777385

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Amaçlar :
Ana dili olarak Türkçenin sorumluluk ve şuuruna sahip çıkarak onun her türlü kirlenmesine karşı koyabilecek, Türkçeyi tarihi ve kültürel arka zemini ile kavratabilecek, Ulusal bir miras olarak Türkçenin eş zamanlı ve art zamanlı aktarımını sağlayabilecek, Türkçeyi yazılı ve sözlü iletişimde doğru kullanma becerisini kazandırabilecek, Türkçeyi öğrenme, öğretme ve yaşama biçimi olarak benimseyebilecek ve benimsetebilecek, İlköğretim kurumları II. kademedeki gençleri dil bilincine ve sevgisine sahip bir şekilde eğitecek ve öğretecek, çağdaş öğretim yaklaşımlarını bilen, modern teknolojiyi kullanabilen Türkçe öğretmenlerini yetiştirmektir.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK-1 : yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
ÖK-2 : yeterli düzeyde alanı öğretme bilgisine sahip olur.
ÖK-3 : öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilir.
ÖK-4 : öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
ÖK-5 : Türkçe öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖK-6 : öğrencilerin dilsel gelişimlerini farklı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak değerlendirebilir.
ÖK-7 : öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
ÖK-8 : iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
ÖK-9 : öğretilecek konunun doğasına bağlı olarak uygun öğretim araç-gereç ve kaynaklarından yararlanabilir.
ÖK-10 : Türkçe alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
ÖK-11 : dil bilgisini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
ÖK-12 : farklı disiplinlerdeki problemler için dil bilimsel modeller kurabilir ve çözebilir.
ÖK-13 : Türk dilinin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖK-14 : yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
ÖK-15 : Türkçeyi etkin bir iletişim aracı olarak kullanır.
ÖK-16 : bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
ÖK-17 : kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
ÖK-18 : öğrenmeyi öğrenir.