Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
BEŞİKDÜZÜ MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA VE REKLAMCILIK / PAZARLAMA
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

Kuruluş  
Pazarlama programı 2002 yılında normal öğretim programı olarak 80 öğrenci kontenjanı ile kurulmuştur. 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Pazarlama 2. Öğretim Programı da 80 kontenjanla fiilen eğitime başlamıştır. Program 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü olarak yapılandırılmış olup eğitim süresi iki yıldır. Program 2010-2011 Akademik Yılı Bahar Yarıyılı itibarı ile, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü olarak yeniden adlandırılmış olup, normal öğretim programında 90 öğrenci kontenjanı ile eğitim öğretime devam etmektedir.
Kazanılan Derece  
Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümünü başarıyla bitiren öğrencilere, ön lisans diploması ile "Pazarlama Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
Derecenin Seviyesi:  Ön Lisans  
Çalışma Şekli:  Tam Zamanlı
Kabul ve Kayıt Şartları  
Üniversite Giriş Sınavı'ndan (YGS) yeterli puan alan öğrenciler Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümünde eğitim ve öğretime hak kazanmaktadırlar.
Öncel Eğitim Tanımlaması  
Bölümlerin zorunlu müfredatlarında yer alan Temel Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.
Dereceye Yönelik Kurallar  
Öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; Müfredattaki bütün dersleri başarıyla geçmiş olmak, 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak ve 40 günlük zorunlu stajı tamamlamış olmaktır.
Program Profili  
Bölümün temel amacı, hem özel sektör hem de kamu sektöründeki çalışma alanları için, nitelikli Pazarlama ve Tutundurma uygulamalarına hakim, pazar koşullarını analiz edebilecek nitelikte elemanlar yetiştirmektir.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme  
Bölümde; 1 Arasınav ve1 Dönemsonu sınavı uygulanmaktadır.
Arasınavın %50'si ve dönemsonu sınavının %50'si başarı notunu belirlemektedir.
Mezuniyet Şartları  
Mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması ile tamamlamak ve toplam 40 işgünü stajını tamamlamış olmaktır.
Mezunların İstihdam Profilleri  
Bu bölümü başarıyla bitirenler şirketlerde satış elemanı, satış temsilcisi, satış yöneticisi veya halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında müşteri temsilcisi olarak görev alabilmektedirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş  
DGS ile İktisadi İdari Bilimler Fakültelerinin veya ilgili fakültelerin bölümlerine geçiş imkanı vardır.
Ayrıca Açık Öğretim Fakültesi'ne geçiş hakkı mevcuttur.
İletişim Bilgileri  
Adresi         : Vardallı Mahallesi A.Dumanoğlu Bulvarı No:1 61800 Beşikdüzü / Trabzon
Telefonu      : +90 462 8716922
Belge Geçer           : +90 462 8717424
E-Posta      : yasarsahin@ktu.edu.tr
Web Adresi : http://www.ktu.edu.tr/besikduzupazarlama
Bölüm Olanakları : 
Öğrencilerin kullanabilecekleri kütüphane, kablosuz internet imkanı ile kampüste bilgiye oldukça kolay şekilde ulaşılabilmekte olup, bölüm dersleri projeksiyonlu sınıflarda işlenmektedir. Ayrıca kampüse ait sosyal hizmetler sayesinde boş vakitlerinde çeşitli aktivitelerde yer alabilme imkanları mevcuttur.