Türkçe | English
İLETİŞİM FAKÜLTESİ / HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK ( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/halklailiskiler
Tel: +90 0462 3777379

İLETİŞİM FAKÜLTESİ / HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ / HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

KURULUŞ ve TARİHÇE  
Trabzon Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, 2007 yılında, bölgenin ilk Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü olarak kurulmuştur. Bu stratejik konumunun bilinci ile, TÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerine, alandaki güncel teorik ve uygulamalı bilgileri sunmaktadır. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, başta öğrencileri olmak üzere tüm paydaşları ile yapacağı araştırmalardan hareketle, mevcut program içeriğini ve kredisini en kısa zamanda güncelleyecek ve bölgenin ve ülkenin ihtiyaçlarına daha iyi cevap verecek bir program içeriği oluşturacaktır.
KAZANILAN DERECE  
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK alanında lisans diploması verilir.
DERECENİN DÜZEYİ  
Lisans  
EĞİTİM TÜRÜ  
Tam Zamanlı I. Öğretim
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI  
1- Lise ve dengi okul diploması 2 - Yükseköğretime Geçiş Sınavından (YGS) yeterli puan.
PROGRAMIN AMACI  
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü isteğe bağlı bir yıllık İngilizce hazırlık sınıfından sonra dört yıllık bir lisans programını içermektedir. Lisans programında, ilk iki yıl süresince sosyal bilimler formasyonu kazandırmaya yönelik (ekonomi, hukuk, sosyoloji, felsefe, siyaset bilimi, pazarlama, sosyal psikoloji gibi) derslerin ardından, öğrenciler üçüncü yıldan itibaren ilgi alanlarına yönelik olarak hazırlanan dersleri (halkla ilişkilerde sunum teknikleri, sponsorluk, marka iletişim stratejileri, internet reklamcılığı, toplam kalite yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, reklam analizi, imaj yönetimi gibi) seçebilmektedirler.
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI  
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.

Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.

Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR  
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) Bir bitirme tezini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak .
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME  
Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %50 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait başarısız olduğu bütün derslerden bütünleme sınavına girebilir.
MEZUNİYET ŞARTLARI  
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere Halkla İlişkiler Uzmanı ve Reklamcı unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI  
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden mezun olan öğrenciler, özel şirketlerin halkla ilişkiler ve reklamcılık departmanlarında, tanıtım ofislerinde, sivil toplum örgütlerinde, reklam ajanslarında, kamu kurum ve kuruluşlarında, basın işletmeciliği ve bilişim sektöründe, kamuoyu ve pazar araştırma şirketlerinde halkla ilişkiler uzmanı, stratejik iletişim koordinatörü, basın danışmanı, müşteri temsilcisi, medya planlamacısı, reklam metin yazarı, kreatif direktör vb. olarak görev yapabilmektedirler.
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ  
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
İLETİŞİM BİLGİLERİ  
Adresi: Karadeniz Teknik Üniversitesi. Fatih Kampüsü. İletişim Fakültesi. 61335 AKCAABAT/TRABZON, TÜRKİYE
Telefonu: 3777379
Belge Geçer: 248 32 47
E-Postacbasfirinci@ktu.edu.tr
Web Adresihttp://www.ktu.edu.tr/halklailiskiler
BÖLÜM OLANAKLARI  
Bölüm, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında öğretim ve araştırma yapmak için gerekli temel olanaklara sahiptir. Bu olanaklar arasında öğrenciler için; modern teknoloji içeren derslikler, başarılı öğrenciler için part-time çalışma olanakları, birebir akademik danışmanlık hizmeti, üniversitenin online veri tabanlarından güncel akademik kaynaklara ulaşma, üçüncü ve dördüncü sınıfta belli seçmeli dersleri alarak istediği konularda uzmanlaşma gibi imkanlar gösterilebilir. Diğer taraftan bölümde görevli yapan herkesin kendine ait bir odası ve bir internet bağlantılı bilgisayarı gibi, bölümün hedeflerini gerçekleştirmesi için gerekli olan asgari koşullar mevcuttur.
Bunun yanı sıra, bölümün gelişimine ve zenginleştirilmesine ilişkin diğer olanaklar, mevcut planlar dahilinde edinilmektedir. Bunların başında, bilgisayar laboratuarları, okuma salonları ve multimedya laboratuarları gelmektedir.