Türkçe | English
İLETİŞİM FAKÜLTESİ / HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK ( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/halklailiskiler
Tel: +90 0462 3777379

İLETİŞİM FAKÜLTESİ / HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ / HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Amaçlar :
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü sektöre kalifiye personel sağlama ve bilimsel araştırmalar yapma amacını taşımaktadır. Bir iletişim disiplini olan Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı, ürün, marka ve hedef kitlesi arasındaki tüm iletişim biçimlerini kapsamaktadır. Programdan mezun olan öğrenciler her türlü kurumda iletişim kanallarını uygun biçimde kullanarak kurumsal iletişim sağlama, iletişim stratejileri geliştirme, kurumsal kimlik oluşturma ve konumlandırma, danışmanlık hizmetleri verme, iletişim kampanyaları planlama ve uygulama gibi konularda vizyon sahibi olacaklardır. Ayrıca, program kapsamında öğrencilere pazarlama iletişimine ilişkin süreçler ve marka yönetimi konusunda gerekli olan analitik araçların da sağlanması amaçlanmaktadır.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK-1 : Konuyla ilişkili diğer sosyal bilimler disiplinlerinin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki rolüne ve kullanım biçimine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olacaklardır.
ÖK-2 : Halkla ilişkiler fonksiyonuna ve bu fonksiyonun, işletme ile hedef kitlesi arasındaki ilişkilerin yönetilmesinde nasıl kullanılacağına dair bilgi ve kavrayışa sahip olacaklardır.
ÖK-3 : Reklamcılığın pazarlama iletişimi içindeki rolüne, önemine ve uygulanışına ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olacaklardır.
ÖK-4 : Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve kavrayışa sahip olacaklardır.
ÖK-5 : İşletmelerde kullanılan çeşitli kalitatif ve kantitatif nitelikteki araştırma metodlarına ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olacaklardır.
ÖK-6 : Pazarlama alanındaki basılı literatürü eleştirel olarak analiz edebilecek, farklı teorik görüşleri farkedebilecek, değerlendirebilecek ve sentezleyebileceklerdir.
ÖK-7 : Bütünsel ve disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebileceklerdir.
ÖK-8 : Daha girişimci ve yöntesel bir bakış açısına sahip olabileceklerdir.
ÖK-9 : Çeşitli araçlardan faydalanarak, kişisel ve kişisel olmayan nitelikteki iletişim yetenekleri geliştirebileceklerdir.
ÖK-10 : Pazarlama iletişimi başlığı içinden seçilmiş bir konuda, görsellerden de destek alarak kısa konuşmalar ya da sunumlar yapabileceklerdir.
ÖK-11 : Pazarlama iletişimi konularındaki tartışma ve münakaşalara yapısal olarak katkıda bulunabileceklerdir.
ÖK-12 : Aldıkları göreve uygun formatta (deneme, vaka çalışması, literatür taraması, proje, tez vb.) akademik materyal sunabileceklerdir.
ÖK-13 : Takımlarda etkin biçimde çalışabileceklerdir.
ÖK-14 : Uygun kavram, teori ve modelleri kullanarak, bir vaka çalışmasındaki ya da gerçek yaşamdaki karmaşık bir pazarlama iletişimi sorunu ile başa çıkabilecek ve sorunu çözüme kavuşturabileceklerdir.
ÖK-15 : Bilgisayar kullanım ve de web, internet, çalışma sayfaları, klime işlemciler, power point sunumları, elektronik veri tabanları ve istatistik yazılımları gibi bilgisayar uygulamalarına ilişkin yeteneklerini geliştirebileceklerdir.
ÖK-16 : Literatür taraması yapmak için gerekli olan çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşabileceklerdir.
ÖK-17 : Akademik nitelikte tez hazırlayabileceklerdir.
ÖK-18 : Çeşitli birincil ve ikincil veri kaynaklarından bilgi toplayabilecek, işleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, uygun sonuçlara varabilecek ve bu sonuçları bir raporda sunabileceklerdir
ÖK-19 : Anketler, görüşmeler, raporlar vb. çeşitli araştırma araç ve tekniklerini dizayn edebilecek ve uygulayabileceklerdir.