|
ULS4012 | Soğuk Savaş Sonrası Uls. Gelişme. | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Gökhan KOÇER | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Murat Ülgül | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Uluslararası ilişkilerde gündeme gelen güncel olayları, etki ve sonuçlarını anlamak ve gelecekteki olası gelişmeleri ve yaratabileceği sonuçları öngörebilmek ve mevcut küresel düzeni etkileyen olayların daha iyi analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır.
Soğuk Savaş öncesinde ve sonrasında ortaya çıkan temel kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirilmesi.
Soğuk Savaş sonrasındaki siyasal gelişmeleri kronolojik ve analitik olarak incelenmesi.
Soğuk Savaş sonrasında ortaya çıkan yeni siyasî değerleri ve politik ekonomik gelişmeleri tanımlanması, bunların ana unsurlarının ve sebeplerinin çözümlenmesi
Günümüzde gerçekleşen ve uluslararası boyutta yer alan siyasal, sosyal ve toplumsal olayları bilimsel çözümlemelerle kavranması.
Başta Türkiye?nin ve uluslararası diğer aktörlerin Soğuk Savaş sonrasında pozisyonlarının değerlendirilmesi
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | uluslararası ilişkiler terminolojisinin temel terimlerini tanımlayabilirler. | 1,7 | 1, | ÖK - 2 : | uluslararası ilişkilerin genel işleyiş felsefesini anlayabilir ve açıklayabilirler | 1,7 | 1, | ÖK - 3 : | uluslararası ilişkilere ait kavram ve kuramları uluslararası ilişkilerde meydana gelen olaylarla ilişkilendirebilirler. | 1,7 | 1, | ÖK - 4 : | uluslararası ilişkiler alanında devletlerin stratejilerinin uygunluğunu inceleyebilirler. | 1,7 | 1, | ÖK - 5 : | çalışılan kuram ve kavramlardan yola çıkarak uluslararası ilişkileri açıklayabilirler. | 1,7 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, uluslararası sistemdeki çatışma noktaları üzerine var olan tartışmaları incelemeyi, bu çatışmaların analiz edilmesini, uluslararası örgütlerin rolünün incelenmesini, küreselleşme süreci ve uluslararası ilişkilerde gözlemlenen bu değişimler karşısında Türkiye'nin aldığı pozisyonun analiz edilmesini amaçlamaktadır. Der kapsamında uluslararası düzeyde ortaya çıkan güç dağılımındaki değişim süreci konu edinilmektedir. Ek olarak, ders kapsamında uluslararası ilişkilerde etkinliğini gittikçe arttıran devlet dışı aktörlere ilişkin konular ele alınacaktır. Böylece, bu ders ile öğrencilerin uluslararası siyasetin doğasında meydana gelen değişimler hakkında farkındalık sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | küresel siyasetin tanımı | | Hafta 2 | küresel sorunların belirlenmesi | | Hafta 3 | silahlanma, silahların denetimi ve silahsızlanma | | Hafta 4 | uluslararası terörizm | | Hafta 5 | insan hakları sorunları | | Hafta 6 | insani müdahale | | Hafta 7 | iklim değişikliği | | Hafta 8 | enerji güvenliği | | Hafta 9 | arasınav | | Hafta 10 | bölgesel sorunların belirlenmesi | | Hafta 11 | Ortadoğu Bölgesi
| | Hafta 12 | kafkasya bölgesi | | Hafta 13 | Keşmir Sorunu, Tayvan Sorunu | | Hafta 14 | Bosna-Hersek ve Kosova | | Hafta 15 | uluslararası örgütlerin bölgesel sorunların çözümündeki rolü | | Hafta 16 | final sınavı | | |
1 | İsmail Köse, ?Avrupa Birliği'nin Mülteci Açmazı ve Türkiye-Avrupa Birliği Geri Kabul Anlaşması? Elektronik Siyaset Bilimi ve Araştırmaları Dergisi, C.7, S.1, Ocak 2016. BaskınOran, Azgelişmiş Ülke Milliyetçiliği, Kara Afrika Modeli, 3. basım, Ankara, Bilgi Yayınevi, 1996. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2022 | 1 | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2022 | 1 | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 1 | 2 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|