|
ULS4023 | Yükselen Güçler Ve Küresel Siyaset | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ayça EMİNOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür Tüfekçi | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrenciler yerleşik ve yükselen güçlerin yöntemlerini değerlendirip tartışacaklardır. Bu ülkelerin siyasi tarihlerini, siyasi ve ekonomik sistemlerini, analiz ederken aynı zamanda bu ülkelerin politika yapım süreçleri ve problemlere getirdikleri çözüm önerileri tartışılacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ekonomilerinin karşılaştırılmasını yapabilecek düzeye erişeceklerdir | 7,12 | 1, | ÖK - 2 : | Ekonomik kalkınmada devletin rolünün tartışılmasını uygun bir şekilde yapabileceklerdir | 7,12 | 1, | ÖK - 3 : | Farklı görüşleri dile getirme hususunda grup tartışmalarına katılabileceklerdir | 7,12 | 1, | ÖK - 4 : | Konu ile ilgili önemli miktarda materyale erişebileceklerdir | 7,12 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çin, Hindistan ve Brezilya gibi güçlerin diğer Japonya, Rusya, Türkiye, İran ve Nijerya gibi bölgesel güçlerle birlikte yükselmesi ABD'nin küresel ekonomi üzerindeki etkisini sorgulanır hale getirmiştir. Bu durum siyasal ve sosyo-ekonomik modeller ve bu modellerin ekonomik büyüme, siyasal istikrar ve sosyal eşitlik üzerine tartışmalar ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda, Yükselen Güçler ve Küresel Siyaset dersinde öğrenciler bahsi geçen konular üzerinde tartışmalar yapacaklardır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Büyük güçlerin yükselişi | | Hafta 3 | Büyük güçlerin düşüşü | | Hafta 4 | Amerika Birleşik Devletleri | | Hafta 5 | Çin | | Hafta 6 | Avrupa Birliği | | Hafta 7 | Rusya | | Hafta 8 | Hindistan | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Japonya | | Hafta 11 | Brezilya | | Hafta 12 | Nijerya | | Hafta 13 | Endonezya | | Hafta 14 | Türkiye | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | |
1 | Stuenkel, Oliver. 2016; Post-Western World: How Emerging Powers Are Remaking Global Order, Polity Press, Cambridge. | | |
1 | Aksu M., 2017, Değişen Küresel Düzenin Yükselen Güçleri Türkiye ve BRICS: Karşılaştırmalı Bir Analiz, Strategic Public Management Journal Volume 3, Issue 5, pp. 124-139 | | 2 | Heywood Andrew, 2018, Küresel siyaset, BB101 Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav | 6 | 2 | 12 | Uygulama | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 1 | 11 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|