|
ULS4006 | Çatışma Çözümü ve Arabuluculuk | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ayça EMİNOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Bülent Şener | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin başlıca amacı savaşın nedenleri ve savaş sonrası barış inşası çabaları hakkındaki kapsamlı literatürü öğrencilere tanıtmaktır. Çatışma meselelerine yönelik teorik yaklaşımlar, istikrar, değişim ve düzen kavramları, çatışma yönetimi teknikleri, çatışma çözümünün olası araçları, ele alınacak temel konular arasındadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çatışma kavramını tanımlayabilmek
| 7,8 | 1, | ÖK - 2 : | Uluslararası ve ulus içi aktörler arasındaki çatışmaların çözümünü anahatlarıyla açıklayabilmek | 7,8 | 1, | ÖK - 3 : | İnsani müdahale, barışı koruma, uluslararası arabuluculuk ve çatışma-sonrası süreçler kavramlarını betimlemek. | 7,8 | 1, | ÖK - 4 : | çatışma çözümü vakalarını analiz edebiliyor olmak | 7,8 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Etnik, siyasal ve toplumsal ihtilaf ve çatışmaların barışcıl yöntemlerle, müzakere edilerek çözülmesi hem çatışma çözümleri disiplinin hem de uluslararası hukukun temel yaklaşımları ve ilkeleri arasında yer almaktadır. Bu dersin amacı, çatışma çözümü, çatışma dönüşümü ve çatışma yönetimi alanlarında geliştirilen başlıca kavramların, teorilerin ve barış yapma yöntemlerinin ulusal ve uluslararası olgular ve örnekler düzeyinde tartışılması ve kavranılmasını sağlayarak öğrencilerin sorun çözme |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Temel Kavramlar ve Kuramlar | | Hafta 3 | Barışa Yönelik Kuramsal Yaklaşımlar | | Hafta 4 | Çatışma Türleri | | Hafta 5 | Barış Süreçleri | | Hafta 6 | Savaş Etiği | | Hafta 7 | Barış İnşası Kuram Ve Uygulaması I | | Hafta 8 | Barış İnşası Kuram Ve Uygulaması II | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Çatışma Çözümü | | Hafta 11 | Çatışma Dönüştürme | | Hafta 12 | Uzlaşma | | Hafta 13 | Hibrit Barış | | Hafta 14 | Çatışma Bölgelerinin incelenmesi I | | Hafta 15 | Çatışma Bölgelerinin incelenmesi II | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Peter Wallensteen, Understanding Conflict Resolution: War, Peace and the Global System, SAGE Publications, London, 2002 | | 2 | Ramsbotham Oliver, Hugh Miall, Tom Woodhouse, Contemporary Conflict Resolution, Polity, 2016. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|