|
ULS4009 | Uluslararası Güncel Sorunlar | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Gökhan KOÇER | Diğer Öğretim Üyesi | Doç Dr. Ayça Eminoğlu | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı uluslararası dengeler ışığında güncel sorunlara ışık tutmak, sorun analizi yapmak ve söz konusu sorunların çözümünde geliştirilebilecek politika seçeneklerini tartışmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Uluslararası sistem ve büyük güçler hakkında değerlendirme yapabilecek, | 2,7 | 1, | ÖK - 2 : | Bölgesel ve küresel sorunları analiz edebilecek, | 2,7 | 1, | ÖK - 3 : | Uluslararası politik ekonomideki güncel sorunları analiz edebilecek | 2,7 | 1, | ÖK - 4 : | Bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirebilecek | 2,7 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Günümüzde uluslarası güvenlik sorunları, insani güvenlikten çevre sorunlarına kadar geniş bir yelpazeye yayılmaktadır. Dolayısıyla, nükleer tehdit başta olmak üzere terör, bölgesel çatışmalar, uluslararası krizler, silahlanma yarışı, ekonomik krizler, enerji yollarının güvenliği, çevresel güvenlik gibi pek çok alanda devletleri, uluslararası örgütleri ve hatta bireyleri etkileyen ve önlem almaya yönelten problemler yaşanmaktadır. Bu derste çağdaş düzeyde yaşanan ve yaşanabilecek olan sorunlara ışık tutulacak; uluslararası ve bölgesel düzeylerde güncel örnekler üzerinden değerlendirmeler yapılacak ve bu sorunlara yönelik yeni çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Küresel Siyasetin Doğası | | Hafta 2 | Güç ve Uluslararası Küresel Düzen | | Hafta 3 | Uluslararası Güvenlik Sorunları | | Hafta 4 | Kimlik, Kültür ve Conflict | | Hafta 5 | Nükleer Sorunlar ve Silahsızlanma | | Hafta 6 | Terörizm | | Hafta 7 | İnsan Hakları ve İnsani Müdahale | | Hafta 8 | Uluslararası Hukuk | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Uluslararası Ekonomi Politiği ve Ekonomik Krizler | | Hafta 11 | Uluslararası Çevre Sorunları | | Hafta 12 | Regional and International Crises | | Hafta 13 | Example-1: Syria Crisis | | Hafta 14 | Example-2: İspanya'da Katalonya Sorunu | | Hafta 15 | Çatışma Çözümü Politikaları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Chris Brown ve Kirsten Ainley,Uluslararası İlişkileri Anlamak, Yayın Odası, 2007. | | |
1 | Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Adres Yayınları, 2011. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2023 | 1,00 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2024 | 1,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 9 | 14 | 126 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|