Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/uls
Tel: +90 0462 3772915
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB4006Eğitim Yapıları2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tülay ZORLU
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çocukların algısal-bilişsel gelişmeleri ve gereksinimleri doğrultusunda eğitim yapılarının sınıflandırılması ve planlama ilkelerinin tanımlanması
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : çocuklarda algısal-bilişsel gelişme evrelerine bağlı olarak mekan algısının gelişimini, bu evrelerdeki gereksinmeleri ve buna bağlı olarak mekan tasarım prensiplerini açıklayabilecek3,4,5,61,3,5
ÖK - 2 : eğitim-mekan ilişkisinin önemini değerlendirebilecek3,4,5,61,3,5
ÖK - 3 : kreşlerde, ilk ve orta öğretim yapılarının iç mekan tasarımlarını tüm boyutlarıyla (renk, malzeme ve genel planlama ilkeleri) değerlendirebilecek3,4,5,6,133,5,6
ÖK - 4 : engellilere yönelik eğitim yapılarında iç mekan tasarımını değerlendirebilecek3,4,5,6,131,3,5,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Eğitimin tarihçesi. Eğitim, eğitim felsefesi ve eğitim yapıları arasındaki ilişki.Çocuklarda algısal-bilişsel gelişme, Çocuk-Mekan ilişkileri. Çocuklarda renk kavramı. Eğitim mekan ilişkisi. Fiziksel gereksinimlere bağlı olarak eğitim yapılarının planlama ilkeleri. Çocuklarda antropometrik boyutlar, Kreşler, ilköğretim okulları, liseler ve engelli okulları olmak üzere dört ana grupta eğitim yapılarının planlama ilkelerinin örnekler ile irdelenmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Eğitim kavramı. Eğitimin tarihçesi, Eğitim, eğitim felsefesi ve eğitim yapıları arasındaki ilişki.
 Hafta 2Çocuğun gelişimi. Çocuk psikolojisi.
 Hafta 3Çocuk-Mekan ilişkisi. Çocuklarda renk ve mekan algısı.
 Hafta 4Günümüz eğitim felsefesine bağlı olarak eğitim yapılarının planlama ilkeleri
 Hafta 5Eğitim yapılarında kullanıcının yaş gruplarına bağlı olarak fiziksel ve psiko-sosyal gereksinmeleri
 Hafta 6Eğitim yapılarında ergonomi ve farklı yaş grubundaki çocuklarda antropometrik boyutlar.
 Hafta 7 Eğitim yapılarında akustik ve aydınlatma.
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Okul öncesi eğitim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
 Hafta 10İlköğretim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
 Hafta 11Liselerde genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
 Hafta 12Engellilere yönelik eğitim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
 Hafta 13Öğrencilerin eğitim yapılarında iç mekan analizlerine ilişkin ödev sunumları.
 Hafta 14Öğrencilerin eğitim yapıları tasarımına ilişkin ödev sunumları.
 Hafta 15Uygulama
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ders sorumlusununözel ders notları
 
İlave Kaynak
1Gür, Ş., Zorlu, T. 2002; Çocuk Mekanları, Yem Yayınları
2Gür, Ş. 1996; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayınları
3 YEM yayın, 2002; Eğitim Yapıları, Yapı Endüstri Merkezi
4Özbayraktar, M. 2002; İlköğretim Okullarının Kurumsal-Toplumsal ve Fiziksel Analizi, K. T. Ü. Fen Bil. Enstitüsü, Doktora Tezi,Trabzon
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 08/04/2019 1 30
Uygulama 15 08/05/2019 2 5
Sunum 13
15
24/04/2019
08/05/2019
2
2
15
Dönem sonu sınavı 16 04/06/2018 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 12 24
Sınıf dışı çalışma 10 4 40
Arasınav için hazırlık 6 1 6
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 2 4
Ödev 8 2 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 1 8
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü100