|
IMB4006 | Eğitim Yapıları | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çocukların algısal-bilişsel gelişmeleri ve gereksinimleri doğrultusunda eğitim yapılarının sınıflandırılması ve planlama ilkelerinin tanımlanması |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | çocuklarda algısal-bilişsel gelişme evrelerine bağlı olarak mekan algısının gelişimini, bu evrelerdeki gereksinmeleri ve buna bağlı olarak mekan tasarım prensiplerini açıklayabilecek | 3,4,5,6 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | eğitim-mekan ilişkisinin önemini değerlendirebilecek | 3,4,5,6 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | kreşlerde, ilk ve orta öğretim yapılarının iç mekan tasarımlarını tüm boyutlarıyla (renk, malzeme ve genel planlama ilkeleri) değerlendirebilecek | 3,4,5,6,13 | 3,5,6 | ÖK - 4 : | engellilere yönelik eğitim yapılarında iç mekan tasarımını değerlendirebilecek | 3,4,5,6,13 | 1,3,5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eğitimin tarihçesi. Eğitim, eğitim felsefesi ve eğitim yapıları arasındaki ilişki.Çocuklarda algısal-bilişsel gelişme, Çocuk-Mekan ilişkileri. Çocuklarda renk kavramı. Eğitim mekan ilişkisi. Fiziksel gereksinimlere bağlı olarak eğitim yapılarının planlama ilkeleri. Çocuklarda antropometrik boyutlar, Kreşler, ilköğretim okulları, liseler ve engelli okulları olmak üzere dört ana grupta eğitim yapılarının planlama ilkelerinin örnekler ile irdelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitim kavramı. Eğitimin tarihçesi, Eğitim, eğitim felsefesi ve eğitim yapıları arasındaki ilişki. | | Hafta 2 | Çocuğun gelişimi. Çocuk psikolojisi.
| | Hafta 3 | Çocuk-Mekan ilişkisi. Çocuklarda renk ve mekan algısı.
| | Hafta 4 | Günümüz eğitim felsefesine bağlı olarak eğitim yapılarının planlama ilkeleri
| | Hafta 5 | Eğitim yapılarında kullanıcının yaş gruplarına bağlı olarak fiziksel ve psiko-sosyal gereksinmeleri | | Hafta 6 | Eğitim yapılarında ergonomi ve farklı yaş grubundaki çocuklarda antropometrik boyutlar.
| | Hafta 7 | Eğitim yapılarında akustik ve aydınlatma.
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Okul öncesi eğitim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
| | Hafta 10 | İlköğretim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
| | Hafta 11 | Liselerde genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
| | Hafta 12 | Engellilere yönelik eğitim yapılarında genel tasarım ilkeleri, renk ve malzeme.
| | Hafta 13 | Öğrencilerin eğitim yapılarında iç mekan analizlerine ilişkin ödev sunumları.
| | Hafta 14 | Öğrencilerin eğitim yapıları tasarımına ilişkin ödev sunumları.
| | Hafta 15 | Uygulama
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ders sorumlusununözel ders notları | | |
1 | Gür, Ş., Zorlu, T. 2002; Çocuk Mekanları, Yem Yayınları
| | 2 | Gür, Ş. 1996; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayınları | | 3 | YEM yayın, 2002; Eğitim Yapıları, Yapı Endüstri Merkezi
| | 4 | Özbayraktar, M. 2002; İlköğretim Okullarının Kurumsal-Toplumsal ve Fiziksel Analizi, K. T. Ü. Fen Bil. Enstitüsü, Doktora Tezi,Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/04/2019 | 1 | 30 | Uygulama | 15 | 08/05/2019 | 2 | 5 | Sunum | 13 15 | 24/04/2019 08/05/2019 | 2 2 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/06/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 4 | 40 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 2 | 4 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|