|
OSA5260 | Gelişim Ve Öğrenme(Doktora) | 4+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TÜRKÇE ve SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Gelişim ve öğrenme yaşantıları arasındaki ilişkiye belirlemek. Öğretmenlik mesleği ile gelişim ve öğrenme dersi arasındaki ilişkiyi kurmak. Öğretmen adaylarının gelişim ve öğrenme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirme. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | öğrenme ve öğrenme psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | 1,2,3,6,7,9,10,11,13,15,16 | 1 | PK - 2 : | öğrenme teorilerini öğrenir. | 1,2,3,6,7,9,10,11,13,15,16 | 1 | PK - 3 : | motivasyon ve motivasyon teorilerini öğrenir. | 1,2,3,6,7,9,10,11,13,15,16 | 1 | PK - 4 : | öğrenmenin doğasını anlar. | 1,2,3,6,7,9,10,11,13,15,16 | 1 | PK - 5 : | öğrenmenin biyolojik temellerini öğrenir. | 1,2,3,6,7,9,10,11,13,15,16 | 1 | PK - 6 : | öğrenme etkenlerini öğrenir. | 1,2,3,6,7,9,10,11,13,15,16 | 1 | PK - 7 : | öğrenmede davranışsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,3,6,7,9,10,11,13,15,16 | 1 | PK - 8 : | çocukların ve gençlerin fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimleri hakkında blgi sahibi olur. | 1,2,3,6,7,9,10,11,13,15,16 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Çeşitli yönlerden insan gelişimi (bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki, fiziksel, vb.) , öğrenme yaklaşımları ve süreçleri, biçimleri ve öğrenmede bireysel farklılıklar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Gelişim ve öğrenme psikolojisi | | Hafta 2 | Psikoseksüel gelişim | | Hafta 3 | Psikososyal gelişim | | Hafta 4 | Moral gelişim | | Hafta 5 | Bilişsel gelişim | | Hafta 6 | Öğrenme | | Hafta 7 | Klasik koşullanma | | Hafta 8 | Edimsel koşullanma | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sosyal öğrenme kuramı | | Hafta 11 | İnsancıl öğrenme | | Hafta 12 | İnsancıl öğrenme | | Hafta 13 | Bilişsel öğrenme | | Hafta 14 | Bilişsel öğrenme | | Hafta 15 | Güdülenme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Özbay, Y., Erkan, S. 2009; Eğitim Psikolojisi, Pegem A Yayınları, Ankara | | |
1 | Ulusoy, A. 2008; Eğitim Psikolojisi, Anı Yayınları, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/11/2012 | 1 | 30 | Kısa sınav | 12 | 11/12/2012 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3.5 | 14 | 49 | Arasınav için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Arasınav | 1.3 | 1 | 1.3 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1.3 | 1 | 1.3 | Diğer 1 | 3 | 14 | 42 | Toplam Çalışma Yükü | | | 190.6 |
|