Amaçlar : |
|
Bölümün temel amacı; . öğrencileri kent ve bölge planlama ve tasarım alanında gerekli bilgi ve beceriyle donatmak . öğrencilerin planlama ve tasarım sorunlarına bütüncül bir yaklaşımla tanı koyma ve çözüm üretme bilgi ve becerilerini geliştirmek . öğrencilerin planlama pratiğinde yeterli deneyim kazanmalarını ve bilgi teknolojileri kullanımı konularında eğitmektir. |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
|
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
ÖK-1 : | Kent ve bölge planlamasının mantığını, anlamını ve amaçlarını doğal çevrenin korunması, risk yönetimi, yapılı çevrenin geliştirilmesi ve güçlendirilmesindeki katkılarını tanımlamalı | |
ÖK-2 : | Planlama yazınındaki temel kavramlar bilgisini - tarih, kuram, yöntem, yasa- edinmeli ve bunlardan özel planlama konularında yararlanabilmeli | |
ÖK-3 : | Çok disiplinli olan planlama ve tasarım meslek alanını bir bütün olarak anlamalı | |
ÖK-4 : | Planlamada ve tasarımda sürdürülebilir gelişmeye odaklanmalı | |
ÖK-5 : | İnsan yerleşmeleri ve bunlara ilişkin aktif süreçlerdeki sorunları çözme kadar, sektörel (ekonomik, sosyal, fiziksel, teknolojik, doğal çevre, vb.) ilişkileri anlama, planlama ve geliştirme yeteneğini kazanmalı | |
ÖK-6 : | Kent kültürünü tanımayabilmeli, kavrayabilmeli, planlama ve tasarımda kullanabilmeli | |
ÖK-7 : | Herkes için yaşanabilir çevrelerin oluşturulmasına yönelik yaklaşımlara ilişkin bilgi ve becerileri edinilmeli | |
ÖK-8 : | Kent ekonomisinin işleyişini çözümleyecek yöntem ve teknikleri bilmeli, ekonominin sosyal, mekansal yapı ile ilişkisini kavramalı | |
ÖK-9 : | Planlama konusunu makro-mikro ölçeklerde ve planlama-tasarım bütünlüğü içinde düşünebilme becerisini kazanmalı | |
ÖK-10 : | Kültürel ve doğal mirasın değerlendirilmesi ve korunması yönelik bilgi ve beceri kazanmalı | |
ÖK-11 : | Yönetimlerin yapısı ve rollerini planlama süreci ve mevzuatını, planlama türlerini ve politika araçlarını, kamusal ve özel aktörlerin rollerini, yapılaşmış çevredeki değişimin yönetimini ve bu çevrede faaliyet gösteren insan etkinliklerini ve sistemleri tanımalı ve kavramalı | |
ÖK-12 : | Kent ve bölge planlaması ve kentsel tasarım alanında sağlıklı veriye ve bilgiye erişme, bu amaçla araştırma ve alan çalışması yapabilme, kentsel ve bölgesel analizler yapma ve değerlendirme becerisini kazanmalı | |
ÖK-13 : | Kentsel teknik altyapı (yaşam destek) sistemlerini tanımalı, arazi kullanım ilişkilerini kuracak bilgi ve beceriyi edinmeli | |
ÖK-14 : | Planlama ve tasarımı farklı sosyal bağlamlardan anlama ve çeşitli sosyal konuları analiz etme, katılımcı yöntemlerle ele alma becerilerine sahip olmalı | |
ÖK-15 : | Yaratıcılık, tasarım, soyut-somut kavramlarını iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürme becerisini kazanma, kentsel mekan bağlamında yorumlayabilmeli | |
ÖK-16 : | Kendini profesyonel düzeyde yazılı, sözlü ve grafik araçlarla etkin biçimde ifade edebilmeli, kentsel paydaşlarla iletişim kurma yeteneğini geliştirmeli | |
ÖK-17 : | Arazi kullanım planlarını ve projelerini tasarlayabilmeli, elle, bilgisayar desteği ile çizmeli | |
ÖK-18 : | Seçenek araştırma türleri ve yenilikçi araştırma yöntemlerini kullanma becerisini kazanmalı | |
ÖK-19 : | Bilgi teknolojilerini planlama ve tasarımın değişik aşamalarında kullanabilmeli | |
ÖK-20 : | Hem bireysel çalışma ve öğrenme, hem de grup çalışma, özellikle dinleme, müzakere etme ve ekip çalışmasını organize etme yeteneğini geliştirmeli | |
ÖK-21 : | Uygulama deneyimlerinden öğrenme, bunlardan çıkarsamalar yapabilme ve yeni durumlar için kullanabilme donanımını edinmeli | |
|
|
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi |
|