|
SBP4013 | Sosyal Sorumluluk | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Şeyda BÜLBÜL ARIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin enerjilerini, zamanlarını ve beşeri sermayelerini toplumsal sorumluluk projelerini yaşama geçirerek değerlendirmeleri, kendilerine olan güven ve inançlarını arttırmaları; Kendilerini ifade tekniklerini, grup çalışma ve işbirliği yapma, sorun çözme gibi becerilerini geliştirmeleri. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kentin sorunları hakkında fikir sahibi olacaklar | 5,7 | 6 | ÖK - 2 : | bir sorunu net bir biçime ortaya koyabilmeyi- değerlendirmeyi başaracaklar. | 5,7 | 1,6 | ÖK - 3 : | sorunun çözümü için bir arada çalışmaları gereken kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmayı öğrenecekler. | 5,7 | 5,6 | ÖK - 4 : | kentsel aktörlerle ilişki kurabilecek, kısıtları ve fırsatları tanıyabilecekler. | 5,7 | 5,6 | ÖK - 5 : | bir toplumsal sorunun çözümünde oynayabilecekleri rolün farkına varacaklar. | 5,7 | 1,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders, öğrencilerin ortak olarak seçtikleri bir konuda bir sosyal sorumluluk projesi geliştirmelerini, projenin tüm aşamalarını tanımlamalarını ve adım adım uygulamalarını içerir. Ders sorumluları burada moderatör ve danışman kimliğindedirler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin meslek hayatınıza ilişkisinin katkıların tartışılması | | Hafta 2 | Hayallerime yolculuk- Amaç ve ilkelerin ortaya konulması | | Hafta 3 | STK nedir? Uygulanan toplumsal sorumluluk projelerin tartışılması | | Hafta 4 | Beyin fırtınası: çalışma konusunun belirlenmesi | | Hafta 5 | Belirlenen çalışma konusunun bireysel olarak raporunun sunumu-Problem ağacı | | Hafta 6 | Problem ağacı- Venn diyaramı oluşturma-İş bölümü- Çalışma takvimi sorun | | Hafta 7 | Alan çalışmasının kurgulanması İzinler-yazışmalar | | Hafta 8 | Alan çalışmasının kurgulanması İzinler-yazışmalar | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Alan çalışması | | Hafta 11 | Rapor hazırlanması | | Hafta 12 | Alan çalışması bulgularının sunulması | | Hafta 13 | Bireysel raporların hazırlanması | | Hafta 14 | Çalışmanın sunumu | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Türk Tarih Vakfı. 2003, Projeler, Projecilik ve Sivil Toplum Kuruluşları, Tarih Vakfı Yayınları, Ankara. | | 2 | Mutman, M. 1999; Sivil Toplum için Kent,Yerel Siyaset ve Demokrasi, Demokrasi Kitaplığı Yayınları, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 28/11/2023 | 1 | 10 | Yıl içi çalışma | 12 13 14 15 | 22/12/2023 29/12/2023 05/01/2024 12/01/2024 | 4 4 4 4 | 20 | Sunum | 10 | 08/12/2023 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 5 | 10 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 12 | 60 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 4 | 1 | 4 | Proje | 3 | 13 | 39 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|