|
SBP4009 | Kentsel Açık Alanlar ve Tasarım İlkeleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YILMAZ BAYRAM | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kent planlama ve kentsel tasarım süreçlerinde kentsel açık alanların önemini kavrayabilmesi, temel kuramsal bilgilerin aktarılması, kentsel açık alanlara ilişkin tasarım ilkelerinin benimsetilmesi ve her hangi bir kent parçasında, uygun kentsel açık alan tasarımı yapabilme yeteneğinin kazandırılması. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kentsel açık alan türleri ve tasarım ilkelerini tanımlayabilecek | 5,7,9 | 1, | ÖK - 2 : | Farklı tür ve ölçekteki kentsel açık alanlar arasındaki ilişkileri analiz edip, kavrama becerisi kazanabilecek | 5,7,9 | 1,3, | ÖK - 3 : | Kentsel açık alanların planlanması ve tasarım süreçlerindeki ilgili disiplinler arasındaki ilişkileri açıklayabilecek | 5,7,9 | 1, | ÖK - 4 : | Kentsel açık alanların planlaması ve tasarım süreçlerinde çeşitli toplumsal gruplar hakkında farkındalık geliştirebilecek | 5,7,9 | 1,3, | ÖK - 5 : | Her hangi bir kent parçasında uygun kentsel açık alan tasarımı yapabilecek. | 5,7,9 | 3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kentsel açık alan tanımları, türleri, tasarım ilkeleri, planlanma ve tasarım süreçleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse ilişkin genel açıklamalar
| | Hafta 2 | Kentsel açık alan tanımı, türleri ve özellikleri
| | Hafta 3 | Kentsel açık alan planlama ve tasarım süreçleri ve ilgili disiplinler
| | Hafta 4 | Kentsel açık alanlarda kamusallık kavramı
| | Hafta 5 | Kentsel açık alanların planlaması ve tasarımda toplumsal cinsiyet, engelli ve yaşlı faktörleri
| | Hafta 6 | Kentsel açık alanlarda planlama ve tasarım ilkeleri, öneriler
| | Hafta 7 | Caddeler, sokaklar ve yollar
| | Hafta 8 | Caddeler, sokaklar ve yollar: devam
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Meydanlar ve avlular
| | Hafta 11 | Meydanlar ve avlular: devam
| | Hafta 12 | Ödev teslimi ve sunum
| | Hafta 13 | Parklar
| | Hafta 14 | Parklar: devam
| | Hafta 15 | Genel değerlendirme
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Broadbent, G., 1990. Emerging Concepts in Urban Space Design, Van Nostrand Reinhold, New-York. | | 2 | Aydemir, Ş. , Aydemir, S., Şen Beyazlı, D., Ökten, N., Öksüz, A. M., Sancar, C., Özyaba, M. ve Aydın Türk, Y., 2004. Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, İber Matbaacılık, Trabzon. | | 3 | Moughtin, C., 1999. Urban Desing: Street and Square, Architectural Press, Second Edition, Oxford. | | 4 | Lynch, K., Kent İmgesi,2010, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Çev: İrem Başaran, İkinci Baskı, Genel Yayın: 1973, İstanbul. | | |
1 | Bakan, K. ve Konuk, G. 1987. Türkiye'de Kentsel Dış Mekanların Düzenlenmesi, TÜBİTAK Yapı Araştırma Merkezi Yayını, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 28/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 6 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|