|
SBP3019 | Kent ve Ekoloji | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Emrah YALÇINALP | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin; kentin fizyolojik ve sosyolojik karakteritikleri yanında ekolojik karakteristikleri ve bunların dinamiklerinin de olduğunu anlamasını, kenti bir canlı yaşam alanı olarak değerlendirmesini sağlamak.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dünyadaki önemli ekolojik döngüleri anlayacaklar | 4,10 | 1, | ÖK - 2 : | Küresel iklim değişikliğinin mekanizmasını kavrayacaklar | 4,10 | 1, | ÖK - 3 : | Tasarım ve planlama kararları ile ekolojik sürdürlebilirlik arasındaki ilişkiyi kullanmayı öğrenecekler | 4,10 | 1, | ÖK - 4 : | Kentlerin ekolojik performanslarının ölçülmesi ile ilgili fikir sahibi olacaklar | 4,10 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kent ekolojisi ve bileşenlerinin detaylıca ele alınması ve birbirleriyle olan ilişkilerin belirtilmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin içeriği, işleniş yöntemi ve genel kapsamının tartışılması, etkileşimin önemi, referanslar, vs.
| | Hafta 2 | Ekolojik çerçevede kent ve kentleşmenin ekolojik etkileri
| | Hafta 3 | Kentsel ekosistem hizmetleri | | Hafta 4 | Kent ekolojisine ilişkin temel sorunlar, nedenleri, potansiyel çözüm önerileri; Karbon ayak izi ve etkileri
| | Hafta 5 | Kent ekolojisine ilişkin temel sorunlar, nedenleri, potansiyel çözüm önerileri; Yağış suyu yönetimi
| | Hafta 6 | Kent ekolojisine ilişkin temel sorunlar, nedenleri, potansiyel çözüm önerileri; Isı adası etkisi
| | Hafta 7 | Kent ekolojisine ilişkin temel sorunlar, nedenleri, potansiyel çözüm önerileri; Polenizasyon ve önemi
| | Hafta 8 | Arasınava hazırlık | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 |
Kent ekolojisine ilişkin temel sorunlar, nedenleri, potansiyel çözüm önerileri; Polenizasyon ve önemi
| | Hafta 11 | Kent ekolojisine ilişkin temel sorunlar, nedenleri, potansiyel çözüm önerileri; Yenilebilir kent
| | Hafta 12 | Kentsel açık yeşil alanlar ve ekolojik yapılar
| | Hafta 13 | Kentin ekolojik kalitesinin kent sosyolojisi, ekonomisi ve toplum sağlığına etkileri
| | Hafta 14 | Dünyadan önemli kentler ve belli başlı ekolojik özellikleri
| | Hafta 15 | Dönem sonu sınavına hazırlık | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Urban Ecology; An International Perspective on the Interaction Between Humans and Nature: Editors: Marzluff, J., Shulenberger, E., Endlicher, W., Alberti, m., Bradley, G., Ryan, C., ZumBrunnen, C., Simon, U. (Eds.) 2008 | | 2 | Advances in Urban Ecology Integrating Humans and Ecological Processes in Urban Ecosystems, Marina Alberti, 2008 | | 3 | Ecological Urbanism Edited by Mohsen Mostafavi, with Gareth Doherty, Harvard University Graduate School of Design, 2010 | | 4 | Ekolojik Perspektifler : Kentte Yaşamda Mimaride, Ayşen Ciravoğlu, 2010 | | 5 | Kent Ekolojisi, Osman Ketenoğlu;Gül Nihan Tuğ;Latif Kurt; Palme Yayınevi , 2010 | | 6 | Ecosystem Services and Carbon Sequestration in the Biosphere, Lal, Lorenz, Hüttl, Schneider, von Braun (Eds.), 2013 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/11/2021 | 30 dakika | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 18/01/2022 | 30 dakika | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 15 | 60 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|