Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://sehircilik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3774075
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SBP3011Kentsel Koruma2+0+0AKTS:2
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Sanem ÖZEN TURAN
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Doğal ve kültürel mirasın bizlere emanet olduğu bilincinin öğrencide kavramsallaştırılması. Mirasın gelecek kuşakların ve hatta ulusların ortak mirası olduğu bilinicini güçlendirmek. Korumanın bir kültür sorunu ve kültürel birikimin ürünü olduğuna inancını öğrencilerde yerleştirmek. Koruma için yasal, yönetsel, teknik altyapının önemini vurgulamaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Koruma felsefesi, koruma kuramları aracılığıyla koruma bilinci kazanacaklar.2,6,101,4,
ÖK - 2 : Mimari mirası ve doğal mirası değerlendirebilecekler.2,6,101,5,
ÖK - 3 : Mimari mirası tespit ve tescil etme süreçlerini kavrayacaklar, yapıların inceleme ve değerlendirmesini yapabilecekler2,6,101
ÖK - 4 : Koruma planları için araştırma, analizler yapabilecekler, toplum yararını kollamanın ve savunmanın araçlarını öğrenecekler2,6,101,5
ÖK - 5 : Korumanın topluma ve bireye maliyetini hesaplama yöntemlerini kullanabilecekler ve hesaplamasını yapabilecekler2,6,101
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Korumaya ilişkin kavramlar. Kültür-Kültürel süreklilik. Koruma gerekçeleri. Koruma yöntemleri. Sit koruma. Korumanın yasal çerçevesi. Koruma amaçlı imar planı. Ulusal-uluslararası örnekler.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Kültür, uygarlık, uygarlık alanları,kültür varlığı, kültürel süreklilik
 Hafta 2Koruma, korunacak alan nedir, niçin ve kim için koruma
 Hafta 3 Koruma gerekçeleri, karşı görüşler, korumada taraflar ve paydaşlar
 Hafta 4Tartışma: Korumayı gerekli bulanlar X Korumayı gereksiz bulanlar
 Hafta 5Korumanın yasal çerçevesi, örgütlenme, Koruma süreçleri
 Hafta 6Korumanın yasal çerçevesi, örgütlenme, Koruma süreçleri
 Hafta 7Koruma yaklaşımları
 Hafta 8Koruma yaklaşımları
 Hafta 9ARASINAV
 Hafta 10Koruma amaçlı imar planı yapımı ve uygulaması, örnekler, Alan yönetim planları
 Hafta 11Koruma kurulları: görevleri, işleyişi, vb.
 Hafta 12Öğrenci Sunuları: Ülkemizde tarihi çevreler, karşılaştıkları sorunlar ve yaşadıkları değişimler
 Hafta 13Öğrenci Sunuları: Ülkemizde tarihi çevreler, karşılaştıkları sorunlar ve yaşadıkları değişimler
 Hafta 14Öğrenci Sunuları: Ülkemizde tarihi çevreler, karşılaştıkları sorunlar ve yaşadıkları değişimler
 Hafta 15Değerlendirme
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kuban, D., 2000, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayınevi, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Cohen, N., 1999, Urban Conservation, MIT
2Lichfield, N., 2015, Economics in Urban Conservation, Cambridge Uni Press
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 01/12/2023 1 30
Uygulama 4 27/10/2023 2 5
Sunum 12
13
14
22/12/2023
29/12/2023
5/1/2024
2
2
2
15
Dönem sonu sınavı 16 19/01/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 1 6 6
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 2 2 4
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 4 8
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 4 12
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü60