|
SBP3011 | Kentsel Koruma | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Sanem ÖZEN TURAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doğal ve kültürel mirasın bizlere emanet olduğu bilincinin öğrencide kavramsallaştırılması. Mirasın gelecek kuşakların ve hatta ulusların ortak mirası olduğu bilinicini güçlendirmek. Korumanın bir kültür sorunu ve kültürel birikimin ürünü olduğuna inancını öğrencilerde yerleştirmek. Koruma için yasal, yönetsel, teknik altyapının önemini vurgulamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Koruma felsefesi, koruma kuramları aracılığıyla koruma bilinci kazanacaklar. | 2,6,10 | 1,4, | ÖK - 2 : | Mimari mirası ve doğal mirası değerlendirebilecekler. | 2,6,10 | 1,5, | ÖK - 3 : | Mimari mirası tespit ve tescil etme süreçlerini kavrayacaklar, yapıların inceleme ve değerlendirmesini yapabilecekler | 2,6,10 | 1 | ÖK - 4 : | Koruma planları için araştırma, analizler yapabilecekler, toplum yararını kollamanın ve savunmanın araçlarını öğrenecekler | 2,6,10 | 1,5 | ÖK - 5 : | Korumanın topluma ve bireye maliyetini hesaplama yöntemlerini kullanabilecekler ve hesaplamasını yapabilecekler | 2,6,10 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Korumaya ilişkin kavramlar. Kültür-Kültürel süreklilik. Koruma gerekçeleri. Koruma yöntemleri. Sit koruma. Korumanın yasal çerçevesi. Koruma amaçlı imar planı. Ulusal-uluslararası örnekler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kültür, uygarlık, uygarlık alanları,kültür varlığı, kültürel süreklilik | | Hafta 2 | Koruma, korunacak alan nedir, niçin ve kim için koruma | | Hafta 3 |
Koruma gerekçeleri, karşı görüşler, korumada taraflar ve paydaşlar | | Hafta 4 | Tartışma: Korumayı gerekli bulanlar X Korumayı gereksiz bulanlar | | Hafta 5 | Korumanın yasal çerçevesi, örgütlenme, Koruma süreçleri | | Hafta 6 | Korumanın yasal çerçevesi, örgütlenme, Koruma süreçleri | | Hafta 7 | Koruma yaklaşımları | | Hafta 8 | Koruma yaklaşımları | | Hafta 9 | ARASINAV | | Hafta 10 | Koruma amaçlı imar planı yapımı ve uygulaması, örnekler, Alan yönetim planları | | Hafta 11 | Koruma kurulları: görevleri, işleyişi, vb. | | Hafta 12 | Öğrenci Sunuları: Ülkemizde tarihi çevreler, karşılaştıkları sorunlar ve yaşadıkları değişimler | | Hafta 13 | Öğrenci Sunuları: Ülkemizde tarihi çevreler, karşılaştıkları sorunlar ve yaşadıkları değişimler | | Hafta 14 | Öğrenci Sunuları: Ülkemizde tarihi çevreler, karşılaştıkları sorunlar ve yaşadıkları değişimler | | Hafta 15 | Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Kuban, D., 2000, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayınevi, İstanbul | | |
1 | Cohen, N., 1999, Urban Conservation, MIT | | 2 | Lichfield, N., 2015, Economics in Urban Conservation, Cambridge Uni Press | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 01/12/2023 | 1 | 30 | Uygulama | 4 | 27/10/2023 | 2 | 5 | Sunum | 12 13 14 | 22/12/2023 29/12/2023 5/1/2024 | 2 2 2 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 6 | 6 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 4 | 8 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|