|
SBP2015 | Tarihte Kent | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi İhsan ERDİNÇLİ | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr. İhsan Erdinçli | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kent olgusunun ve ortaya çıkışının kavranması ve kentlerin tarihsel gelişimlerinde toplumsal, ekonomik, teolojik ve politik faktörlerin neler olduğunun anlaşılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tarihte kent algısının nasıl ortaya çıktığını anlatabilecekler. | 5,6 | | ÖK - 2 : | Kentlerin değişim dönemlerini toplumsal, ekonomik, teolojik ve politik bağlamları içinde sorgulayabilecekler. | 5,6 | | ÖK - 3 : | Farklı dönemlerin kentlerini karşılaştırabilecekler. | 5,6 | | ÖK - 4 : | Tarihte kent hakkında dinleyici karşısında konuşabileceklerdir. | 5,6 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Neolitik dönemden başlayarak modern çağa kadar kentlerin kuruluş felsefesi, mekan seçimleri, dinsel kaygıların kent üzerindeki etkisi, ekonomik gelişim bağlamında kentler incelenecektir. Bu bağlamda Anadolu, Yunan, Roma, Mısır kentleri detaylandırılacaktır. Tüm bu kentlerin zaman içinde evrilmesine ve kent algısının değişmesine ayrıca vurgu yapılacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Tanımı, Amaç ve Problemler | | Hafta 2 | Tarihte Kent Olgusunun Şekillenmesi: Neolitik Dönem (MÖ 8000-3500) | | Hafta 3 | Mezopotamya ve Mısır Kentlerinin Doğuşu | | Hafta 4 | Bronz Çağında Kentler: Hitit Kentleri ve Asur Ticaret Kolonileri | | Hafta 5 | Yunan Kentleri ve Büyük Kolonizasyon Dönemi (MÖ 700-500) | | Hafta 6 | Roma Kentleri ve Problemleri | | Hafta 7 | Hıristiyanlık ve Paganlık Arasında Kentler | | Hafta 8 | Orta çağ Avrupası'nda Kentlerin Oluşumu: Feodal Dünya | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Rönesans Şehirciliği (1450-1600) | | Hafta 11 | Avrupa'da Barok Dönem ve Aydınlanma (16. - 18. Yüzyıllar) | | Hafta 12 | Ondokuzuncu Yüzyıl Sanayi Kenti ve Sorunları | | Hafta 13 | Ondokuzuncu Yüzyıl Sanayi Kenti ve Sorunları | | Hafta 14 | Erken Yirminci Yüzyılda Kentler | | Hafta 15 | Modern Kentlerde Planlama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Mumford, L, (2013). Tarih Boyunca Kent. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. | | 2 | Benevello, L. (2017). Avrupa Tarihinde Kentler. Çev. N. Nirven. Literatür Yayınları: İstanbul. | | |
1 | Childe, G. (2006). Kendini Yaratan İnsan: İnsanın Çağlar Boyu Gelişimi. Çev. F. Ofluoğlu. Varlık Yayınları: İstanbul. | | 2 | Aktüre, S. (1994). Anadoluda Bronz Çağı Kentleri. Tarih Vakfı Yurt Yayınları: İstanbul. | | 3 | Bumin, K. (1990). Demokrasi Arayışında Kent. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. | | 4 | Owens, E. J. (2000). Yunan ve Roma Dünyasında Kent. Çev. C. Bilsel. Homer Kitabevi: İstanbul. | | 5 | Rich, J. (1999). Genç Antik Çağda Kent. Çev. E. Güven, S. Güven. Homer Yayınları: İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 27/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21/01/2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 16 | 48 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 5 | 10 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 5 | 3 | 15 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|