|
YDB1004 | İngilizce - II | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Nurten BAŞAĞA | Diğer Öğretim Üyesi | Okutman Kazım BABACAN | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin yeterli İngilizce bilgi donanımına ulaşmalarını ve İngilizce'yi etkili bir şekilde anlamayı ve kullanmalarını, konuşma, yazma ve diğer iletişim becerilerini edindirmek.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabilir. | 7,9,10 | 1,3 | ÖK - 2 : | bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir. | 7,9,10 | 1,3 | ÖK - 3 : | bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir. | 7,9,10 | 1,3 | ÖK - 4 : | başarılı çalışan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir. | 7,9,10 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Present Perfect (15,16,17)
Present Perfect (18,19,20)
Adjectives (85,86,87)
Adjectives & Adverbs (88,89,90)
Adjectives & Adverbs (90,91,92)
Passives (21)
Passives (22)
Conditionals (99,100)
Relative Clause (101)
Relative Clause (102)
Noun Clause (49)
Reported Speech (50)
Gerunds And Infinitives (51,52) |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide | | Hafta 2 | Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir tespit etme | | Hafta 3 | İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar | | Hafta 4 | İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler | | Hafta 5 | Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama | | Hafta 6 | Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma | | Hafta 7 | Dil ve İletişim;teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması | | Hafta 8 | Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme | | Hafta 11 | İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taramsı yapma, bağlamdan anlam çıkarma | | Hafta 12 | Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir cümlesi yazma | | Hafta 13 | Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma | | Hafta 14 | Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma | | Hafta 15 | Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, anafikri kendi cümleleri ile yorumlama | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Soars, L.&J., Headway Elementary, Oxford Press, 2019. | | |
1 | Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 1-2, Great Britain | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/05/2022 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 50 |
|