|
MUZO4021 | Öğretmenlik Uygulaması I | 2+6+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 6 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sınıf ortamını ve okul ortamını tanımak ve gözlemlemek, okuldaki işleyiş hakkında bilgi toplamak, gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler ve uygulamalar yapmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenecek. | 2,3 | 3,5 | ÖK - 2 : | okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenecek ve uygulayabilecek. | 2,3 | 3,5 | ÖK - 3 : | sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilecek. | 2,3 | 3,5 | ÖK - 4 : | bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilecek. | 2,3 | 3,5 | ÖK - 5 : | sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilecek. | 2,3 | 3,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Okul ve okul yönetimini tanıma .müdürün görevleri,okulun işleyişi vs. Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Uygulama okullarının ve grupların belirlenmesi | | Hafta 2 | Uygulama okul müdürlüğünce düzenlenen toplantıya gidilmesi | | Hafta 3 | Dönem planlarının yapılması | | Hafta 4 | Uygulama Öğretmeninin Gözlenmesi | | Hafta 5 | Uygulama Öğretmeninin Gözlenmesi | | Hafta 6 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü | | Hafta 7 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü | | Hafta 8 | Çalışma Yapraklarının Hazırlanması Uygulanması ve Değerlendirilmesi | | Hafta 9 | Ara sınav haftası | | Hafta 10 | Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi | | Hafta 11 | Test Geliştirme ve Madde Analizi | | Hafta 12 | Grup Çalışması Planlama,Yürütme ve Değerlendirme | | Hafta 13 | Mikroöğretim Tekniğinin Uygulanması | | Hafta 14 | Mikroöğretim Tekniğinin Uygulanması | | Hafta 15 | Yeni Etkinlik Geliştirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ayas A,Akdeniz A,Baki A,Çepni S,Özmen H,Demircioğlu G,Alev N,Çimer A,Altun T,Ekiz A Yiğit N.2006;Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması,Üçyol Kültür Merkezi, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Ödev | 5 6 7 8 9 | 24/10/2016 31/10/2016 07/11/2016 04/11/2014 11/11/2014 | 5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2017 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 5 | 14 | 70 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 11 | 22 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 5 | 5 | 25 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 4 | 2 | 8 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|