Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB2000İç Mimari Proje - IV4+4+0AKTS:8
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulIMB2001-İç Mimari Proje - III dersini geçmiş olmalı
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesiİlgili öğretim üyeleri
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Mevcut ya da yaratılacak bir mekan üzerinde insan gereksinimlerine, davranış ve eylemlerine yanıt verecek iç mekan düzenlemesi yaratmak, proje önerileri geliştirmek. 3. yarıyıl iç mimari proje kapsamında tüm proje derslerinde olduğu gibi verilen kuramsal alt yapıya bağlı olarak iç mekan projesi üretmek, seçenekler oluşturmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : herhangi bir tasarım problemi karşısında insanın psikolojik, sosyolojik, fizyolojik gereksinmelerini, davranış ve eylemlerini tanımlayabilecek, ilişkilendirebilecek ve tasarlayabilecekler.5,62,3,5
ÖK - 2 : tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında yorumlayabilecek ve uygulayabilecekler.5,62,3,5
ÖK - 3 : bir proje konusu bağlamında, projeye özgü sınırlar, vitrin tasarımları, amblem ve/veya logo konularında çözümler önerebilecekler.5,62,3,5
ÖK - 4 : eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler.5,61,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bir proje konusu kapsamında tasarım yaklaşımını belirleyerek, gereksinimlere bağlı eylem alanlarının tanımlanması. Buna bağlı renk, doku, donatı, aydınlatma ve malzeme seçimleri ile iç mekanın düzenleyebilme
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje gruplarının oluşturulması, konu tespiti Çalışma Programının Öğrencilere duyurulması
 Hafta 2Proje konusu ile ilgili senaryonun geliştirilmesi, konu ile ilgili bilgileri toplanması
 Hafta 3Tasarıma ilişkin alternatiflerin üretilmesi, İlk eskizler
 Hafta 4projeye ait fikirlerin 2 ve 3 boyutlu sunulması ve projenin geliştirilmesi
 Hafta 5projeye ait fikirlerin 2 ve 3 boyutlu sunulması ve projenin geliştirilmesi
 Hafta 61.Jüri
 Hafta 7Proje ile ilgili ana kararların verilmesi
 Hafta 8Proje ile ilgili ana kararların verilmesi
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Proje ile ilgili ana kararların verilmesi
 Hafta 11ikinci Jüri
 Hafta 12Projenin teknik olarak detaylandırılması
 Hafta 13Projenin teknik olarak detaylandırılması
 Hafta 14Sunum tekniklerinin tartışılması
 Hafta 15Sunum tekniklerinin tartışılması
 Hafta 16Final Jürisi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Hensel, M., Menges, A., Hight C.2009; Space Reader Heterogeneous Space in Architecture, Wiley-Academy, ISBN: 0470519436
2Karlen, M. 2004; Space Planning Basics, Wiley-Academy, ISBN: 0471434396
 
İlave Kaynak
1Özkaya, M. 2000; Aydınlatma Tekniği, Birsen Yayınevi, İstanbul, ISBN/ISSN: 9755111042
2Fikret Uçar, T. 2004; Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları, İstanbul
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 6 4-4 15
Yıl içi çalışma 11 4-4 20
Kısa sınav 16
Dönem sonu sınavı 16 4 65
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 8 14 112
Sınıf dışı çalışma 8 3 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 15 2 30
Toplam Çalışma Yükü166