Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB3018İç Mimari Proje - VI4+4+0AKTS:8
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulIMB3013-İç Mimari Proje - V dersini geçmiş olmalı
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDiğer öğretim üyeleri
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Hacmin iç mekan donatımı, sabit ve hareketli donatılar, form araştırmaları, malzeme, renk, doku etkileri, işlevsel analiz, işlevler ve ilişkiler sistemi, insan-eylem-biçim ilişkilerine bağlı olarak iç mekan düzenleme projelerinin üretilmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : verilen bir konut projesinin iç mekan örgütlenmesini organize edebilecekler.3,5,62,3,5,6
ÖK - 2 : tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında yorumlayabilecek ve uygulayabilecekler.5,6,132,3,5
ÖK - 3 : bir proje konusu bağlamında, projeye özgü sınırlar, vitrin tasarımları, amblem ve/veya logo konularında çözümler önerebilecekler.3,5,6,132,3,5
ÖK - 4 : kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm / seçenek üretme, aktarma, karar verme, geliştirme, sunum yapma adımlarını bir proje konusu bağlamında yeniden geliştirebilecekler.4,5,6,132,3,5,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
konut, villa, özel konut, stüdyo-ev, . . vb. mimari proje önerileri üretmek, iç mekan düzenlemeleri yapmak. Öğrencinin mimarlık ve sanat tarihi, estetik, ergonomi, mimarlık ve bina bilgisi, malzeme bilgisi,mobilya tasarımı. . .vb. derslerden aldığı mimari bilgilerin ışığında üç boyutlu form araştırması yapmaları ve ürettikleri formun iç mekanlarını belli ilkeler doğrultusunda düzenlemeleri.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje gruplarının oluşturulması, konu tespiti Çalışma Programının Öğrencilere duyurulması
 Hafta 2Konut ile ilgili senaryonun geliştirilmesi. Konu ile ilgili bilgileri toplanması
 Hafta 3Konut tipi ve kavramlarının irdelenmesi, senaryonun geliştirilmesi
 Hafta 4Konut ile ilgili örneklerin analiz paftalarının teslimi ve sunumu
 Hafta 5Stüdyo çalışması
 Hafta 6Stüdyo çalışması ve ilk maket istenmesi
 Hafta 7Stüdyo çalışması
 Hafta 8Stüdyo çalışması
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Stüdyo çalışması
 Hafta 11Stüdyo çalışması ve malzeme önerileri
 Hafta 12Stüdyo çalışması ve rengin önerileri
 Hafta 13Teknik gezi
 Hafta 14Stüdyo çalışması ve sunum tekniklerin önerileri
 Hafta 15Proje teslim haftası / Proje teslimi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Panero, J., De Chiara, J. 2001; Time-Saver for Interior Design and Space Planning, Mcgraw-Hill, ISBN: 0071346163
2Nuckolls, J. L. 1976; Interior lighting for environmental designers, New York
3Odabaşı, H., A. 2006; Grafik?te Temel Tasarım, Yayınevi : Yorum Sanat Yayıncılık ISBN: 9759402599
4Lang, j. 1974; Theories of Perception and Formal Design, Designing for Human Behavior, Halstead Pres
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Dönem sonu sınavı 16 22/05/2019 3 100
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 8 12 96
Sınıf dışı çalışma 9.5 3 28.5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 31 2 62
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Diğer 1 5.5 1 5.5
Toplam Çalışma Yükü195