Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB4021İç Mimari Proje - VII4+4+0AKTS:8
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulIMB3018-İç Mimari Proje - VI dersini geçmiş olmalı
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Erkan AYDINTAN
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu döneme kadar alınmış kuramsal ve uygulamalı derslerden edinilmiş bilgilerin ışığında iç mekan düzenlemesi ile ilgili bir problemin çözümüne yönelik projeler üretmek.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında kullanabilir5,63,5,
ÖK - 2 : bir proje konusu bağlamında, projeye özgü sınırlar, vitrin tasarımları, amblem ve / veya logo konularında çözümler önerebilir3,53,5,
ÖK - 3 : kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm / seçenek üretme, aktarma, karar verme, geliştirme, sunum yapma adımlarını bir proje konusu bağlamında uygulayabilir4,5,63,5,
ÖK - 4 : verilen speifik bir problem alanını (tarihi bina iç mekanı gibi), bu döneme kadar edindiği kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri kullanarak projelendirebilir5,115,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Üniversite ya da yakın çevresinden, kentten belirlenen mevcut mekan organizasyonlarının yeniden düzenlenmesine yönelik proje çalışmaları. Ele alınan mekan organizasyonunda renk, doku, malzeme ve işlevsel ilişkiler dikkate alınarak iç mekan düzenleme seçenekleri üretilmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje gruplarının oluşturulması, konu tespiti
 Hafta 2Konu ve Çalışma Programının Öğrencilere duyurulması. Konu ile ilgili bilgileri toplanması
 Hafta 3Proje konusuna ilişkin kavramlarının irdelenmesi, senaryonun geliştirilmesi
 Hafta 4Konuya ilişkin örneklerin analiz paftalarının teslimi ve sunumu (50/70) İlk eskizlerin geliştirilmesi
 Hafta 5Stüdyo Çalışması ve ilk maket istenmesi
 Hafta 61. Jüri (imaj konsept çalışmaların değerlendirilmesi) Stüdyo Çalışması
 Hafta 7Stüdyo Çalışması
 Hafta 8Stüdyo Çalışması
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Stüdyo Çalışması
 Hafta 112.Jüri (Tasarım Yaklaşımları Çalışmalar ve final teslimin yapılan çalışmaların değerlendirilmesi)
 Hafta 12Stüdyo Çalışması ve malzemenin tartışılması
 Hafta 13Stüdyo Çalışması ve rengin tartışılması
 Hafta 14Stüdyo Çalışması ve sunum tekniklerin tartışılması
 Hafta 15Proje teslim haftası (sınıf dışı çalışma) / Proje teslimi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Tepecik, A. 1994; Grafik Tasarlama İlkelerine Dayalı Tasarım Yöntem ve Teknikleri, Gazi Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara
 
İlave Kaynak
1Derin, E. N. 2002; Grafik Tasarımda Yaratıcılığın Geliştirilmesi, Doktora Tezi
2Gyorgy, K.; Sıng, İmage and Symbol, Studio vista, London.
3Hensel, M., Menges, A., Hight C.2009; Space Reader Heterogeneous Space in Architecture, Wiley-Academy, ISBN: 0470519436
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 6 02/11/2023 4-4 15
Yıl içi çalışma 11 07/12/2023 4-4 20
Dönem sonu sınavı 16 07/01/2024 4 65
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 8 12 96
Sınıf dışı çalışma 8 7 56
Dönem sonu sınavı için hazırlık 25 2 50
Dönem sonu sınavı 4 1 4
Toplam Çalışma Yükü206