|
IMB4021 | İç Mimari Proje - VII | 4+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | IMB3018-İç Mimari Proje - VI dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu döneme kadar alınmış kuramsal ve uygulamalı derslerden edinilmiş bilgilerin ışığında iç mekan düzenlemesi ile ilgili bir problemin çözümüne yönelik projeler üretmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | tasarım yaklaşımları, kavramsal tasarım, mekan organizasyonu, renk, doku, malzeme gibi temel kavramları bir proje konusu bağlamında yorumlayabilecek ve uygulayabilecekler. | 5,6,13 | 3,5 | ÖK - 2 : | bir proje konusu bağlamında, projeye özgü sınırlar, vitrin tasarımları, amblem ve / veya logo konularında çözümler önerebilecekler. | 3,5,6,13 | 3,5 | ÖK - 3 : | kavramsal düşünme, bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm / seçenek üretme, aktarma, karar verme, geliştirme, sunum yapma adımlarını bir proje konusu bağlamında yeniden geliştirebilecekler. | 4,5,6,13 | 3,5 | ÖK - 4 : | Öğrenci, verilen speifik bir problem alanı (mekansal organizasyon, tarihi bina iç mekanı gibi), bu döneme kadar edindiği kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgileri kullanarak projelendirebilecekler. | 5,11,13 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Üniversite ya da yakın çevresinden, kentten belirlenen mevcut mekan organizasyonlarının yeniden düzenlenmesine yönelik proje çalışmaları. Ele alınan mekan organizasyonunda renk, doku, malzeme ve işlevsel ilişkiler dikkate alınarak iç mekan düzenleme seçenekleri üretilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje gruplarının oluşturulması, konu tespiti | | Hafta 2 | Konu ve Çalışma Programının Öğrencilere duyurulması Restoran-Bar ile ilgili senaryonun geliştirilmesi. Konu ile ilgili bilgileri toplanması | | Hafta 3 | Restoran-Bar tipi ve kavramlarının irdelenmesi, senaryonun geliştirilmesi | | Hafta 4 | Restoran-Bar ile ilgili örneklerin analiz paftalarının teslimi ve sunumu (50/70) İlk eskizlerin geliştirilmesi | | Hafta 5 | Stüdyo Çalışması ve ilk maket istenmesi | | Hafta 6 | 1. Jüri (imaj konsept çalışmaların değerlendirilmesi) Stüdyo Çalışması | | Hafta 7 | Stüdyo Çalışması | | Hafta 8 | Stüdyo Çalışması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Stüdyo Çalışması | | Hafta 11 | 2.Jüri (Tasarım Yaklaşımları Çalışmalar ve final teslimin yapılan çalışmaların değerlendirilmesi) | | Hafta 12 | Stüdyo Çalışması ve malzemenin tartışılması | | Hafta 13 | Stüdyo Çalışması ve rengin tartışılması | | Hafta 14 | Stüdyo Çalışması ve sunum tekniklerin tartışılması | | Hafta 15 | Proje teslim haftası (sınıf dışı çalışma) / Proje teslimi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tepecik, A. 1994; Grafik Tasarlama İlkelerine Dayalı Tasarım Yöntem ve Teknikleri, Gazi Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara | | |
1 | Derin, E. N. 2002; Grafik Tasarımda Yaratıcılığın Geliştirilmesi, Doktora Tezi | | 2 | Gyorgy, K.; Sıng, İmage and Symbol, Studio vista, London. | | 3 | Hensel, M., Menges, A., Hight C.2009; Space Reader Heterogeneous Space in Architecture, Wiley-Academy, ISBN: 0470519436 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 6 | 02/11/2022 | 4-4 | 15 | Yıl içi çalışma | 11 | 07/12/2022 | 4-4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2023 | 4 | 65 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 12 | 96 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 33 | 2 | 66 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Diğer 1 | 4 | 11 | 44 | Toplam Çalışma Yükü | | | 234 |
|