Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB3030Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal Olmayan Elemanlar2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Filiz TAVŞAN
Diğer Öğretim Üyesi-
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pencereler, kapılar, iç duvarlar, asma tavanlar, aydınlatma elemanları ile mobilya ve ekipmanlar özelinde ele alınan yapısal olmayan elemanların neden olabileceği riskleri azaltmaya yönelik; planlama ve tasarım, malzeme, teknik ve detay açısından iç mekân tasarım süreçlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : İç mekanda yapısal olmayan elemanların risk ve tehlikeleri açıklayabilir6,133,6,
ÖK - 2 : İç mekanda yapısal olmayan elemanların risk ve tehlikeleri farklı mekanlarda analiz eder3,63,5,6,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pencereler, kapılar, iç duvarlar, asma tavanlar, aydınlatma elemanları ile mobilya ve ekipmanların neden olabileceği riskler ve bu risklere karşı alınabilecek önlemler dersin içeriğini oluşturmaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders tanıtımı (Başarı testi ve Uygulama Ödevi için ekipmanların istenmesi)
 Hafta 2Öğrencilerin Farkındalıklarının belirlenmesi; Başarı Testinin ve Uygulama Çalışmasının Yapılması (Öğrencilerin Seçilen Mekanda Deprem Tehdit, Risk ve Önlemlerin (T-R-Ö) Belirlemesi)
 Hafta 3Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal ve Yapısal Olmayan Elemanların Tanımlanması, Dünya'da ve Türkiye'de Deprem Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AKUT)
 Hafta 4Pencere ve Kapı Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama
 Hafta 5İç Duvar ve Asma Tavan Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama
 Hafta 6İç Kaplama ve İç Merdiven Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama
 Hafta 7Mobilya ve Aksesuarlar Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama
 Hafta 8Aydınlatma Elemenı, Ekipmanlar ve Asansör Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı
 Hafta 11Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı/ Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AFAD)
 Hafta 12uniçDEF web tabanlı yazılımının incelenmesi
 Hafta 13uniçDEF web tabanlı yazılımının incelenmesi ve ?Proje Risk Değerlendirmesi Dereceli Puanlama Anahtarı??nın açıklanması
 Hafta 14Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Proje Risk Puanının Belirlenmesi
 Hafta 15Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Proje Risk Puanının Belirlenmesi
 Hafta 16Final, Öğrencilerin Farkındalıklarının belirlenmesi; Başarı Testinin Yapılması ve Uygulama Çalışmasının Öğrencilerin sunması
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
1Demirarslan, D. (2016). Türkiye ve Japonya?da Konutların Yapısal Olmayan Deprem Tehlikeleri Açısından İncelenmesi. Doğal Afetler ve Çevre Dergisi. 2(2), 121-129.
2https://www.afad.gov.tr/kitaplar
3İç Mimarlıkta Yapı Bileşenleri ve Nesneler, Graeme Brooker, Sally Stone, Ağustos 2014 / 1. Baskı / 184 Syf.
4T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, www.afetacil.gov.tr.
5Deprem Bilimi, Gazi Kitabevi, Aydın Büyüksaraç
6Ulay, G., & Bekiroğlu, M. S. (2016). Deprem Faktörünün Mobilya Kullanımı Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 21(1), 43-54
7Büyükkaragöz, A., Kopraman, Y., & Can, Ö. (2015). Deprem Güvenliği ve Yapısal Olmayan Elemanlar. Standart. s.58-61, Haziran 2015, 2015.
8The Plan. Plans and Details for Contemporary Architects: Building with Color. Thames & Hudson: 2010.
9Tüzün, C. (2019). Binaların Deprem Tasarımında Yeni Yaklaşımlar ve Tesisatlar İçin Deprem Koruması Yöntemleri. 14. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, Tesisatlarda Sismik Koruma Semineri. 17-20 Nisan 2019/İzmir, 987-995.
10İpek, C., Kuzucuoğlu, A. H., & Kıstır, M. R. (2015). Yapısal Olmayan Sistemlerin Deprem Etkileri Açısından Değerlendirilmesi. International Burdur Earthquake & Environment Symposium (IBEES2015). 7-9 May 2015, Mehmet Akif Ersoy University, Burdur-Türkiye. 2015
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 17/04/2024 2 20
Uygulama 5
12
13
14
15
20/03/2024
08/05/2024
15/05/2024
22/05/2024
29/05/2024
1
1
1
1
1
1
5
Sunum 9
10
16
17/04/2024
24/04/2024
05/06/2024
1
1
1
5
Ödev 4
5
6
7
8
9
13/03/2024
20/03/2024
27/03/2024
03/04/2024
10/04/2024
17/04/2024
1
1
1
1
1
1
20
Dönem sonu sınavı 16 05/06/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 1 2
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 6 4 24
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 4 8
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 3 6 18
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 4 24
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü106