|
IMB4024 | İç Mekan Tasarımı ile İlişkili Disiplinler | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Dilara ONUR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Farklı disiplin sınırlarının iç içe geçtiği bir çağda, iç mimari tasarım ile ilişkili disiplinlerin incelenmesi, bu disiplinler arası etkileşimin tasarım ve uygulama açısından irdelenmesi dersin temel amacıdır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tasarım kavramını çok yönlü bir şekilde irdeler. | 3,8,10,11,13 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | Farklı tasarım tabanlı disiplinleri inceler. | 3,4,12,13 | 1,2,5 | ÖK - 3 : | Tasarlama etkinliğinde farklı disiplinlerden nasıl yararlanacakları hakkında farklı bakış açılarına sahip olur. | 1,3,10,11,12,13 | 1,2,5 | ÖK - 4 : | Farklı disiplinlerin iç mekan tasarımına katkılarını kavrayarak tasarımlarında kullanabilir. | 4,10,11,12,13 | 1,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İç mimarlık disiplinin görsel sanatlar(grafik, resim, heykel,tiyatro,sinema,fotoğrafçılık, moda vb. gibi), sosyal bilimler(coğrafya, tarih,psikoloji, felsefe vb.gibi) matematik, edebiyat, müzik vb. diğer disiplinlerle kurduğu ilişkilerin incelenmesi, bu disiplinler arası ilişkilerin uygulama, öğrenci çalışmaları özelin detartışma ortamları yaratılarak irdelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Tasarım kavramının irdelenmesi | | Hafta 2 | Tasarım kavramı ve felsefe ilişkisi | | Hafta 3 | Tasarım kavramı ile bilim ilişkisi | | Hafta 4 | Tasarım kavramı ve sanat ilişkisi | | Hafta 5 | Tasarım kavramı ve teknik ilişkisi | | Hafta 6 | Tasarım kavramının mimarlıkla ve kentle ilişkisinin öğrencilerle tartışılması | | Hafta 7 | Tasarım kavramının iç mimarlıkla ilişkisinin öğrencilerle tartışılması. | | Hafta 8 | Tasarım kavramının resimle ilişkisinin öğrencilerle tartışılması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Tasarım kavramının müzikle ilişkisinin öğrencilerle tartışılması | | Hafta 11 | Tasarım kavramının edebiyatla ilişkisinin öğrencilerle tartışılması | | Hafta 12 | Tasarım kavramının moda ile ilişkisinin öğrencilerle tartışılması | | Hafta 13 | Tasarım kavramının sinema ile ilişkisinin öğrencilerle tartışılması | | Hafta 14 | Tasarım kavramının matematik-geometri ile ilişkisinin öğrencilerle tartışılması | | Hafta 15 | Tasarım kavramının sosyal bilimlerle(sosyoloji,tarih,psikoloji vb.) ilişkisinin tartışılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tunalı,İ. ,Tasarım Felsefesi, Tasarım Modelleri ve Endüstri Tasarımı, Yem Yayın | | |
1 | Beyazıt, N.,2008,Tasarımı Anlamak | | 2 | Berger, J., 2009, Görme Biçimleri | | 3 | Karatani, K., 2009, Metafor Olarak Mimari,Dil, Sayı, Para | | 4 | Quinn, B., 2003, The Fashion of Architecture | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 6 | 36 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 7 | 7 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 114 |
|