Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB1002İç Mimari Proje - II4+4+0AKTS:8
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulIMB1007-Tasarıma Giriş ve İç Mimari Proje - I dersini geçmiş olmalı
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tülay ZORLU
Diğer Öğretim Üyesiİlgili öğretim üyeleri
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Yaratıcı, üç boyutlu, soyut düşünme yetkinliğinin geliştirilerek zihinsel imgelemin forma aktarım becerilerinin kazandırılması. Form-Mekân ve Mekân-İşlev ilişkisinin irdelenerek çıkarımların herhangi bir mekan problemini çözmeye yönelik olan bir proje konusu bağlamında kullanılması.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, kavramsal düşünme, soyutlama, çözüm/seçenek üretme karar verme, geliştirme, becerilerini uygulayabilir1,5,7,112,3,5
ÖK - 2 : biçimsel ve kavramsal soyutlamalarla zihnindeki imgeleri üç boyutlu modeller ile ifade edebilir1,5,7,112,3,5
ÖK - 3 : form tasarlayarak bu formda kapalı, yarı açık, açık mekan kurgusunu yaratarak mekanı örgütleyebilir1,5,7,112,3,5
ÖK - 4 : eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilir1,5,7,112,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Yaratıcı/soyut/üç boyutlu düşünme becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak biçimsel ve kavramsal soyutlamalarla form üretilmesi. Form-mekan ilişkisinin kurulması. Kütlede iç mekân - dış mekân ilişkisinin kavranarak tek mekan ölçeğinde mekân örgütlenmesine ilişkin temel prensiplerin öğrenilmesi. Yapılan tasarımın 2 ve 3 boyutlu görsel anlatım teknikleri/araçları ile sunulması.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje gruplarının oluşturulması, konu ve çalışma programının öğrencilere duyurulması
 Hafta 2Ön araştırma çalışmalarının sunumu, Kavramsal düşünme ve soyutlama çalışmaları yapılması.
 Hafta 3Seçilen konu bağlamında soyut ve somut kavramlar üretilmesi ve soyutlama çalışmaları yapılması. Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
 Hafta 4Çalışma konusuyla ilişkili olarak üretilen kavramların form olarak ifade edilmesi. Tasarlanan formların kritik edilmesi.
 Hafta 5Çalışma konusuyla ilişkili olarak üretilen kavramların form olarak ifade edilmesi. Tasarlanan formların kritik edilmesi
 Hafta 6Öğrencilerin tasarladıkları formların değerlendirilmesi
 Hafta 7Çalışma konusuyla ilişkili olarak üretilen kavramların form olarak ifade edilmesi. Tasarlanan formların kritik edilmesi.
 Hafta 8Form-mekan ilişkisinin kurulması. Kapalı-Yarıaçık ve açık mekan hiyerarşisinin irdelenmesi.
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Form-mekan ilişkisinin kurulması. Kapalı-Yarıaçık ve açık mekan hiyerarşisinin irdelenmesi.
 Hafta 11Öğrencilerin geliştirdikleri formlarının değerlendirilmesi
 Hafta 12Kütlede iç mekân - dış mekân ilişkisinin kavranması. Verilen işlev doğrultusunda mekanın örgütlenmesi.
 Hafta 13Verilen işlev doğrultusunda mekanın örgütlenmesi. Eylem alanlarının organizasyonunda kullanıcının mekan ve donatılarla ilişkisinin irdelenmesi
 Hafta 14Verilen işlev doğrultusunda mekanın örgütlenmesi. Eylem alanlarının organizasyonunda kullanıcının mekan ve donatılarla ilişkisinin irdelenmesi
 Hafta 15Verilen işlev doğrultusunda mekanın örgütlenmesi. Eylem alanlarının organizasyonunda kullanıcının mekan ve donatılarla ilişkisinin irdelenmesi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Neufert, E., 1983, Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Güven Yayıncılık, İstanbul
2Şahinler, O., Kızıl, F., 1982, Mimarlıkta Teknik Resim, Yay yayıncılık Tic. Ltd. Şti, İstanbul
3Hasol, D. , 1979, Mimarlık Sözlüğü, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Denel, B., 1981, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Ankara
2Gürer, L., 1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan / Form, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul
3Other articles that will be recommended.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Dönem sonu sınavı 16 20/05/2019 3 100
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 8 14 112
Sınıf dışı çalışma 3 11 33
Ödev 5 3 15
Dönem sonu sınavı için hazırlık 40 1 40
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü201