|
IMB1002 | İç Mimari Proje - II | 4+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | IMB1007-Tasarıma Giriş ve İç Mimari Proje - I dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU | Diğer Öğretim Üyesi | İlgili öğretim üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yaratıcı, üç boyutlu, soyut düşünme yetkinliğinin geliştirilerek zihinsel imgelemin forma aktarım becerilerinin kazandırılması. Form-Mekân ve Mekân-İşlev ilişkisinin irdelenerek çıkarımların herhangi bir mekan problemini çözmeye yönelik olan bir proje konusu bağlamında kullanılması.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, kavramsal düşünme, soyutlama, çözüm/seçenek üretme karar verme, geliştirme, becerilerini uygulayabilir | 1,5,7,11 | 2,3,5 | ÖK - 2 : | biçimsel ve kavramsal soyutlamalarla zihnindeki imgeleri üç boyutlu modeller ile ifade edebilir | 1,5,7,11 | 2,3,5 | ÖK - 3 : | form tasarlayarak bu formda kapalı, yarı açık, açık mekan kurgusunu yaratarak mekanı örgütleyebilir | 1,5,7,11 | 2,3,5 | ÖK - 4 : | eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilir | 1,5,7,11 | 2,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yaratıcı/soyut/üç boyutlu düşünme becerisinin geliştirilmesine yönelik olarak biçimsel ve kavramsal soyutlamalarla form üretilmesi. Form-mekan ilişkisinin kurulması. Kütlede iç mekân - dış mekân ilişkisinin kavranarak tek mekan ölçeğinde mekân örgütlenmesine ilişkin temel prensiplerin öğrenilmesi. Yapılan tasarımın 2 ve 3 boyutlu görsel anlatım teknikleri/araçları ile sunulması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje gruplarının oluşturulması, konu ve çalışma programının öğrencilere duyurulması
| | Hafta 2 | Ön araştırma çalışmalarının sunumu, Kavramsal düşünme ve soyutlama çalışmaları yapılması. | | Hafta 3 | Seçilen konu bağlamında soyut ve somut kavramlar üretilmesi ve soyutlama çalışmaları yapılması. Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
| | Hafta 4 | Çalışma konusuyla ilişkili olarak üretilen kavramların form olarak ifade edilmesi. Tasarlanan formların kritik edilmesi.
| | Hafta 5 | Çalışma konusuyla ilişkili olarak üretilen kavramların form olarak ifade edilmesi. Tasarlanan formların kritik edilmesi | | Hafta 6 | Öğrencilerin tasarladıkları formların değerlendirilmesi | | Hafta 7 | Çalışma konusuyla ilişkili olarak üretilen kavramların form olarak ifade edilmesi. Tasarlanan formların kritik edilmesi. | | Hafta 8 | Form-mekan ilişkisinin kurulması. Kapalı-Yarıaçık ve açık mekan hiyerarşisinin irdelenmesi. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Form-mekan ilişkisinin kurulması. Kapalı-Yarıaçık ve açık mekan hiyerarşisinin irdelenmesi. | | Hafta 11 | Öğrencilerin geliştirdikleri formlarının değerlendirilmesi | | Hafta 12 | Kütlede iç mekân - dış mekân ilişkisinin kavranması. Verilen işlev doğrultusunda mekanın örgütlenmesi. | | Hafta 13 | Verilen işlev doğrultusunda mekanın örgütlenmesi. Eylem alanlarının organizasyonunda kullanıcının mekan ve donatılarla ilişkisinin irdelenmesi | | Hafta 14 | Verilen işlev doğrultusunda mekanın örgütlenmesi. Eylem alanlarının organizasyonunda kullanıcının mekan ve donatılarla ilişkisinin irdelenmesi | | Hafta 15 | Verilen işlev doğrultusunda mekanın örgütlenmesi. Eylem alanlarının organizasyonunda kullanıcının mekan ve donatılarla ilişkisinin irdelenmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Neufert, E., 1983, Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Güven Yayıncılık, İstanbul | | 2 | Şahinler, O., Kızıl, F., 1982, Mimarlıkta Teknik Resim, Yay yayıncılık Tic. Ltd. Şti, İstanbul | | 3 | Hasol, D. , 1979, Mimarlık Sözlüğü, İstanbul | | |
1 | Denel, B., 1981, Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Ankara | | 2 | Gürer, L., 1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan / Form, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul | | 3 | Other articles that will be recommended. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/05/2019 | 3 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 11 | 33 | Ödev | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 40 | 1 | 40 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 201 |
|