|
IMB4007 | Kültür-Etkinlik Mekanları | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Funda KURAK AÇICI | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin iç mekan tasarımında önemli bir yere sahip olan kültür - etkinlik mekanları üzerine daha derinlemesine tasarım yapmalarına imkan tanımaktır. Bu amaçla ders içerisinde farklı konular üzerine odaklanılması sağlanılacaktır. Günümüzde sıklıkla kullanılmakta olan bu tür mekanlar için farklı bakış açıları kazandırılması ve özel tasarımlar için zemin hazırlanması hedeflenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kültür-Etkinlik Mekanlarının İç Mekandaki Yerini algılayabilirler. | 1,4,12 | 1,6, | ÖK - 2 : | Bu Tür Mekanlar İçin Tasarım Önerileri Getirebilirler. | 1,4,12 | 1,6, | ÖK - 3 : | Farklı Mekanların Tasarımlarını ve Detaylandırmasını Yapabilirler. | 1,4,12 | 1,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kültür- Etkinlik Mekanlarının tanımı ve kapsamı, İç Mimarideki önemi ve tasarım yöntemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Kültür - Etkinlik Mekanlarına; Müzeler, Sergi Salonları, Opera-Bale Salonları, Sanat Galerileri, Fuarlar, Festival Alanları örnek olarak gösterilebilir. İç mekan tasarımında uygulama detaylandırmaları ve çözümlemeleri bu dersin kapsamı içinde ele alınmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kültür Mekanlarının Tanımı ve Kapsamı | | Hafta 2 | Etkinlik Mekanlarının Tanımı ve Kapsamı | | Hafta 3 | Kültür-Etkinlik Mekanlarının İç Mekandaki Yeri | | Hafta 4 | İç Mekan Tasarımında Kültür - Etkinlik Mekanlarını Önemi | | Hafta 5 | İç Mekan Tasarımı İçin Kültür - Etkinlik Mekanlarını Tartışmaya Açmak | | Hafta 6 | Ders İçerisinde Çalışılacak Konuları Belirlemek | | Hafta 7 | Kültür - Etkinlik Mekanları İçin Tasarım Önerileri | | Hafta 8 | Belirlenen Mekanlar İçin Tasarım Yöntemleri | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Tasarım Yöntemlerini Tartışmak | | Hafta 11 | Kültür-Etkinlik Mekanları Üzerine Detaylandırmalar Yapılması | | Hafta 12 | Kültür-Etkinlik Mekanları Üzerine Farklı Tasarım Çözümlemeleri | | Hafta 13 | Alan Çalışması; Farklı Tasarımların Araştırılması ve Sunumu | | Hafta 14 | Alan Çalışması; Farklı Tasarımların Araştırılması ve Sunumu | | Hafta 15 | Alan Çalışması; Farklı Tasarımların Araştırılması ve Sunumu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bayazıt, N., 2004, "Tasarlama Kuramları ve Metotları", Birsen Yayınevi, İstanbul. | | |
1 | Dodsworth, S., 2012, "İç Mekan Tasarımının Temelleri", Literatür Yayıncılık, Çev. Şık, N., İstanbul. | | 2 | Brooker, G., Stone, S., 2012, "İç Mimarlık Temelleri 01, İç Mimarlıkta Biçim Yapı", Literatür Yayıncılık, Çev. Şık, N., İstanbul. | | 3 | Brooker, G., Stone, S., 2012, "İç Mimarlık Temelleri 02, İç Mimarlıkta Bağlam Çevre", Literatür Yayıncılık, Çev. Uçar, C., İstanbul. | | 4 | Coles, H., House, N., 2012, "İç Mimarlığın Temelleri", Literatür Yayıncılık, İstanbul. | | 5 | Jormakka, H., 2012, "Adım Adım Tasarım Yöntemleri", Çev. Yazıcıoğlu Halu, Z., Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul. | | 6 | Kolektif, 2011, "Projeler/Yapılar 4 Kültür Yapıları", Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul. | | 7 | Kolektif, 2011, "Projeler/Yapılar 5 Müzeler", Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2021 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 5 | 10 | Arasınav için hazırlık | 1 | 3 | 3 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 53 |
|