Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB2027Soyut Düşünme2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Betül AKGÜL
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
İç mimarlık öğrencilerinin, soyut düşünme ve uygulama gücünü arttırmak, öğrencilik ve meslek yaşamları boyunca özgün, yaratıcı tasarımlar ortaya çıkarmasına ve yenilikçi uygulamalar yapma becerisine katkı sağlamak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Soyutlaştırma sayesinde birbirinden çok farklı konular arasındaki ilişkileri görebilir.1,2,3,52,3,5,
ÖK - 2 : Kavram üretebilir ve bu kavramları soyutlayıp öznel bir şekilde tasarım sürecine aktarabilir.1,2,3,52,3,5
ÖK - 3 : Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahip olabilir.1,2,3,52,3,5,
ÖK - 4 : Tasarlama etkinliğinde soyutlamayı; farklı tasarım tabanlı disiplinlerden (heykel, resim, moda, tiyatro,sinema,fotoğrafçılık, vb.)yararlanarak değerlendirebilir.1,2,3,52,3,5,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Soyut düşünme bilincinin geliştirilmesi ve bu sürecin doğru ifade edilmesine yönelik soyutlamanın pratik ve kuramsal formülasyonlara göre elde edilen modellerinden bazıları; tümelleştirme, kavramlaştırma, sembolleştirme, mobilizasyon,deformasyon, transformasyon, reformasyon vb. başlıklarla irdelenecektir. Soyutlama kavramı farklı disiplinlerden (resim, heykel vb.) örneklerle ele alınacaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tanışma, kavramın ve ilgili referans metinlerin verilmesi
 Hafta 2Kavramın ve ilgili referans metinlerin verilmesi
 Hafta 3Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar
 Hafta 4Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar
 Hafta 5Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar
 Hafta 6Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar
 Hafta 7Soyutlama yöntemleri; tümelleştirme- kavramlaştırma
 Hafta 8Soyutlama yöntemleri; sembolleştirme-mobilizasyon
 Hafta 9Sınav Haftası
 Hafta 10Soyutlama yöntemleri; sembolleştirme-mobilizasyon
 Hafta 11Soyutlama yöntemleri; deformasyon
 Hafta 12Soyutlama yöntemleri; deformasyon
 Hafta 13Soyutlama yöntemleri; transformasyon
 Hafta 14Soyutlama yöntemleri; transformasyon
 Hafta 15Soyutlama yöntemleri; transformasyon
 Hafta 16Yarıyıl içi değerlendirme
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Gawain,S.,”Yaratıcı İmgeleme”,Akaşa Yayınları, İstanbul, 1993
 
İlave Kaynak
1Barnard,M.,”Sanat,Tasarım ve Görsel Kültür”, Ütopya Yayınları, Ankara, 2002
2Berger,J.,”Görme Biçimleri”, Metis Yayınları, İstanbul, 2002
3Bergil, M.Ş.,”Doğada/Bilimde/Sanatta Altın Oran”, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 1993
4Deonna,W.,”Sanatta Ritmler ve Kanunlar”,Remzi Kitabevi, İstanbul, 1974
5Gawain,S.,”Yaratıcı İmgeleme”,Akaşa Yayınları, İstanbul, 1993
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 24
11
2021
50
Dönem sonu sınavı 16 12
01
2022
50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 2 1 2
Arasınav 1 1 1
Ödev 2 10 20
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 2 8
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü117