Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IMB4015İç Mekan Restorasyonu2+2+0AKTS:6
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tülay ZORLU
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tülay ZORLU, Doç.dr. Özge İslamoğlu, Öğr.Gör.Saffet E. LÜLECİ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Koruma kavramının hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki tarihsel gelişimi, koruma türleri ve yöntemleri ile restorasyon tekniklerinin seçilen örnekler üzerinde incelenmesi; özgün işlevlerini yitiren tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesi söz konusu olduğunda izlenecek yöntem ve yaklaşımların değerlendirilmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Koruma kavramı, koruma kavramının dünyada ve Türkiye'de gelişimi, korunması gerekli yapılara müdahale biçimleri ve restorasyon tekniklerini açıklayabilir1,13,141,
ÖK - 2 : Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde işlev seçimini etkileyen faktörleri ve yaklaşımları listeleyebilir1,13,141,3,
ÖK - 3 : Tarihi bir yapının yeniden işlevlendirilmesine yönelik bir proje tasarlayabilir1,13,141,3,6,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Koruma kavramı, kapsamı sınıflandırılması*Taşınır-taşınmaz kültür varlıkları, doğa varlıkları ve sit kavramıKoruma düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi Türkiye'de korumanın yasal ve örgütsel yönleriKorumayı gerekli kılan değerlerKoruma ölçütleri ve korunacak değerlerin tanımı. Tescilli yapılara müdahale biçimleri (bakım, basit onarım, esaslı onarım) Restorasyon teknikleri (sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, yeniden yapım, temizleme) Korunması gerekli yapıların yeniden işlevlendirilmesi ve işlev seçimini etkileyen faktörler. Hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki örneklerin incelenmesi. Verilen teorik bilgiler dahilinde belirlenen bir yapı üzerinde yeniden işlevlendirmeye yönelik restorasyon uygulama projesinin gerçekleştirilmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme yapılması.. Öğrenci gruplarının belirlenmesi
 Hafta 2Koruma Kavramı. Türkiye ve Dünya'da Korumayla İlgili Örgütlenme. Türkiye Korumayla İlgili Yasal Düzenlemeler. Koruma Kapsamı Sınıflandırılması ve korumaya Değer Olma Ölçütleri.
 Hafta 3Korunması gerekli yapılara müdahale biçimleri. Tarihi yapıların yeniden kullanımları. Yeni işlev seçimini etkileyen faktörler.
 Hafta 4Yeniden kullanılan Örnek Tarihi Yapıların Analizi. öğrenci sunumları ve tartışma
 Hafta 5Yeniden kullanılan Örnek Tarihi Yapıların Analizi. öğrenci sunumları ve tartışma
 Hafta 6İç mekan restorasyon uygulaması için yapının belirlenmesi, yeni işlev önerileri ve konu hakkında araştırma yapılması.
 Hafta 7Uygulama için belirlenen yapıya yeni işlev önerilerinin tartışılması. Uygun işlevin seçilmesi.
 Hafta 8Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması.
 Hafta 9Yarıyıl içi çalışma
 Hafta 10Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması.
 Hafta 11Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması.
 Hafta 12Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin değerlendirilmesi
 Hafta 13Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin sunulması.
 Hafta 14Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin detaylandırılması.
 Hafta 15Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin detaylandırılması.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ahunbay, Z. 1996; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Altınoluk, Ü. 1998; Binaların Yeniden Kullanımı, Yem Publishing House, İstanbul
2Feilden, M.B. 2003; Conservation of Historic Buildings, Third Edition, Elsevier ; Architectural Press, London
3Powel, K. 1999; Architecture Reborn The Conversion and Reconstruction of Old Buildings, Laurence King Publising, London
4Latham, D. 2002; Creative Re-Use of Buildings, 1, Donhead Publishing, United Kingdom
5Broto, C. 2005; New Concepts in Renovating, Structure Publising, Barcelona
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 25.11.2021 1 30
Uygulama 13 1 8
Ödev 5
6
12
Dönem sonu sınavı 16 20.01.2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 12 24
Sınıf dışı çalışma 5 11 55
Arasınav için hazırlık 5 1 5
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 9 18
Ödev 8 2 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü150