|
IMB4015 | İç Mekan Restorasyonu | 2+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay ZORLU, Doç.dr. Özge İslamoğlu, Öğr.Gör.Saffet E. LÜLECİ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Koruma kavramının hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki tarihsel gelişimi, koruma türleri ve yöntemleri ile restorasyon tekniklerinin seçilen örnekler üzerinde incelenmesi; özgün işlevlerini yitiren tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesi söz konusu olduğunda izlenecek yöntem ve yaklaşımların değerlendirilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Koruma kavramı, koruma kavramının dünyada ve Türkiye'de gelişimi, korunması gerekli yapılara müdahale biçimleri ve restorasyon tekniklerini açıklayabilir | 1,13,14 | 1, | ÖK - 2 : | Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinde işlev seçimini etkileyen faktörleri ve yaklaşımları listeleyebilir | 1,13,14 | 1,3, | ÖK - 3 : | Tarihi bir yapının yeniden işlevlendirilmesine yönelik bir proje tasarlayabilir | 1,13,14 | 1,3,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Koruma kavramı, kapsamı sınıflandırılması*Taşınır-taşınmaz kültür varlıkları, doğa varlıkları ve sit kavramıKoruma düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi Türkiye'de korumanın yasal ve örgütsel yönleriKorumayı gerekli kılan değerlerKoruma ölçütleri ve korunacak değerlerin tanımı. Tescilli yapılara müdahale biçimleri (bakım, basit onarım, esaslı onarım) Restorasyon teknikleri (sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, yeniden yapım, temizleme) Korunması gerekli yapıların yeniden işlevlendirilmesi ve işlev seçimini etkileyen faktörler. Hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki örneklerin incelenmesi. Verilen teorik bilgiler dahilinde belirlenen bir yapı üzerinde yeniden işlevlendirmeye yönelik restorasyon uygulama projesinin gerçekleştirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme yapılması.. Öğrenci gruplarının belirlenmesi | | Hafta 2 | Koruma Kavramı. Türkiye ve Dünya'da Korumayla İlgili Örgütlenme. Türkiye Korumayla İlgili Yasal Düzenlemeler. Koruma Kapsamı Sınıflandırılması ve korumaya Değer Olma Ölçütleri. | | Hafta 3 | Korunması gerekli yapılara müdahale biçimleri. Tarihi yapıların yeniden kullanımları. Yeni işlev seçimini etkileyen faktörler. | | Hafta 4 | Yeniden kullanılan Örnek Tarihi Yapıların Analizi. öğrenci sunumları ve tartışma | | Hafta 5 | Yeniden kullanılan Örnek Tarihi Yapıların Analizi. öğrenci sunumları ve tartışma | | Hafta 6 | İç mekan restorasyon uygulaması için yapının belirlenmesi, yeni işlev önerileri ve konu hakkında araştırma yapılması. | | Hafta 7 | Uygulama için belirlenen yapıya yeni işlev önerilerinin tartışılması. Uygun işlevin seçilmesi. | | Hafta 8 | Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması. | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışma | | Hafta 10 | Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması. | | Hafta 11 | Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin tartışılması. | | Hafta 12 | Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin değerlendirilmesi | | Hafta 13 | Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin sunulması. | | Hafta 14 | Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin detaylandırılması. | | Hafta 15 | Uygulama için belirlenen yapıya tasarım önerilerinin detaylandırılması. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ahunbay, Z. 1996; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem, İstanbul | | |
1 | Altınoluk, Ü. 1998; Binaların Yeniden Kullanımı, Yem Publishing House, İstanbul | | 2 | Feilden, M.B. 2003; Conservation of Historic Buildings, Third Edition, Elsevier ; Architectural Press, London | | 3 | Powel, K. 1999; Architecture Reborn The Conversion and Reconstruction of Old Buildings, Laurence King Publising, London | | 4 | Latham, D. 2002; Creative Re-Use of Buildings, 1, Donhead Publishing, United Kingdom | | 5 | Broto, C. 2005; New Concepts in Renovating, Structure Publising, Barcelona | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25.11.2021 | 1 | 30 | Uygulama | 13 | | 1 | 8 | Ödev | 5 6 | | | 12 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20.01.2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 11 | 55 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 9 | 18 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|