Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
     3. Yıl
     4. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

SEC 416 STAND TASARIMI 2+0+0 ECTS:4
Yıl / Yarıyıl4. Yıl / Bahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliSeçmeli
Bolumuİç Mimarlık Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDOÇ. DR. Erkan AYDINTAN
Diğer Öğretim Üyesi / ÜyeleriYok
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Stant tasarımı konusunda, sergilenecek olan ürün yada hizmetin niteliğine ve üretici firmanın misyonuna paralel olarak fonksiyonel ve formel kurguları oluşturabilme, bu anlamda elde edilen strüktürü eş zamanlı olarak estetik bir bütüne ulaştırabilme becerisinin öğrencilere kazandırılması.
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

sergi ve fuar kimliğinin tarihsel gelişimini ve konu ile ilgili temel kavramları (satand, fuar, sergi, kurumsal kimlik, lojistik) hatırlayabilecekler.

1,3

1

ÖÇ - 2 :

farklı parametrelere göre stant'ları birbirinden ayırt edebilecekler.

3

1,3

ÖÇ - 3 :

stant'ı oluşturan parçaları listeleyebilecekler.

1

1,3

ÖÇ - 4 :

fuar stant'ı tasarımında kavramsal (conceptional) tasarım yaklaşımları önerebilecekler.

13

4,5

ÖÇ - 5 :

iyi bir stant tasarımında bulunması gereken özellikleri kendi tasarımlarında kullanabilecekler.

4,6,11

4,5

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Kavramlar: stand, fuar ve sergi, fuar standıSergi ve fuar kimliğinin tarihsel gelişimiFuar temaları: tema nedir, expo nedir, exponun amacı nedir, expo çerçevesinde tema, nasıl saptanır, expo, şehrin kültürel ve ekonomik yaşamına nasıl etki eder, tarihte expolarStand sınıflandırmaları: organizasyon biçimine göre, organizasyon yerine göre, organizasyon alanının durumuna göre, ada parsel durumuna göre, standın konumuna göre, standın giriş / çıkışlarına göre, standın planlamasına göre, standın kat adedine göre, standın hareket özelliklerine göre, standın tasarım sistemine göre (modüler sistemler / serbest sistemler) , standın tasarım yaklaşımına göre, katılımcı firma isteklerine / amaçlarına göre, marka katılımına göreStandı oluşturan parçalar (stand yapısı) : yüzeyler, bankolar, odalar, alanlar, standı oluşturabilecek yapısal elemanlar, stant malzemeleri, stand çalışanları, stand ziyaretçileri, stand aktiviteleri, Kurumsal kimlik kavramı: kurumsal kimlik, kurumsal kimliğin firmaya sağladıkları, kurumsal kimlik kapsamındaki diğer kavramlarLojistik kavramı, geçmişi, lojistik alanlarıStand tasarım firma yapıları: tasarımcı firma çalışanları, tasarım firmalarının iş akışı Fuar standı tasarımında kavramsal tasarım yaklaşımıİyi bir stand tasarımında bulunması gereken özelliklerİyi bir stand tasarımı için fuara katılan firma açısından yanıtlanması gereken öncül sorularİyi bir stand tasarımı için tasarımcı firmalar açısından yanıtlanması gereken öncül sorular

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Kavramlar: Stand, fuar ve sergi, fuar standı, Sergi ve fuar kimliğinin tarihsel gelişimi

 Hafta 2

Fuar temaları: tema nedir, expo nedir, exponun amacı nedir, expo çerçevesinde tema, nasıl saptanır expo, şehrin kültürel ve ekonomik yaşamına nasıl etki eder, tarihte expolar.

 Hafta 3

Stand sınıflandırmaları: organizasyon biçimine göre, organizasyon yerine göre, organizasyon alanının durumuna göre, ada parsel durumuna göre, standın konumuna göre, standın giriş / çıkışlarına göre, standın planlamasına göre, standın kat adedine göre, standın hareket özelliklerine göre, standın tasarım sistemine göre (modüler sistemler / serbest sistemler) , standın tasarım yaklaşımına göre, katılımcı firma isteklerine / amaçlarına göre, marka katılımına göre.

 Hafta 4

Standı oluşturan parçalar (stand yapısı) : yüzeyler, bankolar, odalar, alanlar, standı oluşturabilecek yapısal elemanlar, stant malzemeleri, stand çalışanları, stand ziyaretçileri, stand aktiviteleri.

 Hafta 5

Kurumsal kimlik kavramı: kurumsal kimlik, kurumsal kimliğin firmaya sağladıkları, kurumsal kimlik kapsamındaki diğer kavramlar

 Hafta 6

Lojistik kavramı, geçmişi, lojistik alanları

 Hafta 7

Stand tasarım firma yapıları: tasarımcı firma çalışanları, tasarım firmalarının iş akışı

 Hafta 8

Arasınav

 Hafta 9

Fuar standı tasarımında kavramsal tasarım yaklaşımları

 Hafta 10

İyi bir stand tasarımında bulunması gereken özellikler

 Hafta 11

Stand proje uygulaması için konu seçimi, konu hakkında araştırma yapılması

 Hafta 12

Stand proje uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun sunumu.

 Hafta 13

Stand proje uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi.

 Hafta 14

Stand proje uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun geliştirilmesi.

 Hafta 15

Stand proje uygulaması için seçilen, araştırılan ve geliştirilen konunun son halinin sunulması.

 Hafta 16

Dönem sonu sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1Fuar Stand Tasarımı 2003, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9758599194

2Fuar Stand Tasarımı 2005, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9758599496

3Fuar Stand Tasarımı 2007, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9758599801

 

İlave Kaynak

1Özkaya, M. 2000; Aydınlatma Tekniği, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9755111042

2Ünal, A., Özenç, S. 2009; Aydınlatma ve Proje Uygulamaları, Yapı-Endüstri Merkezi, İstanbul, Isbn: 9755113827

3Yapı 2006 İstanbul Fuar Kataloğu Cd, Yapı-Endüstri Merkezi, Isbn: 9697438072

41998, Expo: Trade Fair Stand Design (Pro-Graphics Series) (Paperback), Rotovision, ISBN: 2880462630

51996, The Best in Exhibition: Stand Design : 2 (Hardcover), Watson-Guptill Publications, ISBN: 0823064433

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

08/04/2016

2

30

Uygulama

5
6
7
8
10
11
12
13
14

09/03/2016
16/03/2016
23/03/2016
30/03/2016
14/04/2016
21/04/2016
28/04/2016
04/05/2016
11/05/2016
18/05/2016

2
2
2
2
2
2
2
2
2

4

Sunum

12
14

30/04/2014
13/05/2014

2
2

8

Ödev

10
11
12

16/04/2014
23/04/2014
30/04/2014

2
2
2
2

8

Dönem sonu sınavı

16

03/06/2014

2

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

2

15

30

Sınıf dışı çalışma

1

2

2

Laboratuar çalışması

0

0

0

Arasınav için hazırlık

14

2

28

Arasınav

2

1

2

Uygulama

2

9

18

Klinik Uygulama

0

0

0

Ödev

4

6

24

Proje

0

0

0

Kısa sınav

0

0

0

Dönem sonu sınavı için hazırlık

14

2

28

Dönem sonu sınavı

2

1

2

Diğer 1

4

4

16

Diğer 2

0

0

0

Toplam iş yükü

150