Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
     3. Yıl
     4. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

IMB2026 DUYUSAL FARKINDALIK VE TASARIM 2+0+0 ECTS:0
Yıl / Yarıyıl2. Yıl / Bahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliSeçmeli
Bolumuİç Mimarlık Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. DR Dilara ONUR
Diğer Öğretim Üyesi / Üyeleri
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Duyusal farkındalığın sağlanarak bu farkındalığın yaratıcı düşünceye katkısının ve tasarım süreci ile ilişkisinin irdelenmesi.
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

Duyusal farkındalık kazanacaklar.

ÖÇ - 2 :

Duyumsamanın farklı boyutlarını keşfedecekler.

ÖÇ - 3 :

Kazanılan duyusal farkındalıklarla, tasarımın duyusal olarak hissettireceklerinin sorgulayacaklardır.

ÖÇ - 4 :

Kazanılan duyusal farkındalıkların, sahip oldukları mevcut yaratıcı sürece ve yaratıcılıklarına katkısını hissedecekler.

ÖÇ - 5 :

Duyusal kazanımları ve farkındalıkları artan öğrencilerin tasarıma olan bakışları değişecektir.

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Duyusal bilgi edinme sürecinin çok yönlü yapısının, duyuların tümünün farkındalığı ile deneyimlenmesi; tasarıma ve yaratıcı sürece yansımasını ve bu edinimlerin iç mekan tasarımına katkılarının tartışılması. Algı, algılama ve duyumsal süreç ilişkisi; duyusal bilgi edinme süreci ile tasarım ilişkisi; duyular ve yaratıcı sürece olan etkileri; duyusal farkındalıklar özelinde çeşitli atölye çalışmaları ile desteklenerek irdelenmesi.

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Algı, algılama ve duyumsal süreç ilişkisi

 Hafta 2

Duyusal bilgi edinme süreci

 Hafta 3

Görme duyusu ve tasarım ilişkisi

 Hafta 4

Görme atölyesi

 Hafta 5

Dokunma duyusu ve tasarım ilişkisi

 Hafta 6

Dokunma atölyesi

 Hafta 7

İşitme duyusu ve tasarım ilişkisi

 Hafta 8

İşitme atölyesi

 Hafta 9

Yarıyıl içi değerlendirme

 Hafta 10

Koklama duyusu ve tasarım ilişkisi; tatma duyusu ve tasarım ilişkisi

 Hafta 11

Koklama atölyesi; tatma atölyesi

 Hafta 12

Çok duyulu farkındalık atölyeleri

 Hafta 13

Çok duyulu farkındalık atölyeleri

 Hafta 14

Öğrenci Sunumları

 Hafta 15

Öğrenci Sunumları

 Hafta 16

Dönem sonu sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1J.Pallasmaa, Tenin Gözleri, YEM yayınevi, 2011, İstanbul, Çev. Aziz Ufuk Kılıç

2R.May, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, 2013

 

İlave Kaynak

1Tasarım Eğitiminde Farkındalık ve Yaratıcılık Gelişimine Yönelik Bir Öneri, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı, 2016, Trabzon

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

1

50

Dönem sonu sınavı

14

1

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

2

14

28

Sınıf dışı çalışma

4

14

56

Arasınav için hazırlık

4

1

4

Arasınav

1

1

1

Ödev

5

3

15

Dönem sonu sınavı için hazırlık

5

1

5

Dönem sonu sınavı

1

1

1

Toplam iş yükü

110