Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
     3. Yıl
     4. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

IMB2027 SOYUT DÜŞÜNME 2+0+0 ECTS:4
Yıl / Yarıyıl2. Yıl / Güz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliSeçmeli
Bolumuİç Mimarlık Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. Betül AKGÜL
Diğer Öğretim Üyesi / Üyeleri
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
İç mimarlık öğrencilerinin, soyut düşünme ve uygulama gücünü arttırmak, öğrencilik ve meslek yaşamları boyunca özgün, yaratıcı tasarımlar ortaya çıkarmasına ve yenilikçi uygulamalar yapma becerisine katkı sağlamak.
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

Soyutlaştırma sayesinde birbirinden çok farklı konular arasındaki ilişkileri görebilecekler.

ÖÇ - 2 :

Kavram üretecek ve bu kavramları soyutlayıp öznel bir şekilde tasarım sürecine aktaracaklar.

ÖÇ - 3 :

Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahip olacaklar.

ÖÇ - 4 :

Tasarlama etkinliğinde soyutlamayı; farklı tasarım tabanlı disiplinlerden (heykel, resim, moda, tiyatro,sinema,fotoğrafçılık, vb.)yararlanarak değerlendirebilecekler

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Soyut düşünme bilincinin geliştirilmesi ve bu sürecin doğru ifade edilmesine yönelik soyutlamanın pratik ve kuramsal formülasyonlara göre elde edilen modellerinden bazıları; tümelleştirme, kavramlaştırma, sembolleştirme, mobilizasyon,deformasyon, transformasyon, reformasyon vb. başlıklarla irdelenecektir. Soyutlama kavramı farklı disiplinlerden (resim, heykel vb.) örneklerle ele alınacaktır.

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Tanışma, kavramın ve ilgili referans metinlerin verilmesi

 Hafta 2

Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar

 Hafta 3

Dünya sanatından örnekler üzerinde soyutlama kavramının yönelik sunumlar

 Hafta 4

Soyutlama yöntemleri; tümelleştirme- kavramlaştırma

 Hafta 5

Soyutlama yöntemleri; sembolleştirme-mobilizasyon

 Hafta 6

Soyutlama yöntemleri; deformasyon

 Hafta 7

Soyutlama yöntemleri; transformasyon

 Hafta 8

Yarıyıl içi değerlendirme

 Hafta 9

Soyutlama yöntemleri; reformasyon

 Hafta 10

Grup sunumları, tartışmalar

 Hafta 11

Grup sunumları, tartışmalar

 Hafta 12

Grup sunumları, tartışmalar

 Hafta 13

Grup sunumları, tartışmalar

 Hafta 14

Grup sunumları, tartışmalar

 Hafta 15

Grup sunumları, tartışmalar

 Hafta 16

Final Sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1Gawain,S.,”Yaratıcı İmgeleme”,Akaşa Yayınları, İstanbul, 1993

 

İlave Kaynak

1Barnard,M.,”Sanat,Tasarım ve Görsel Kültür”, Ütopya Yayınları, Ankara, 2002

2Berger,J.,”Görme Biçimleri”, Metis Yayınları, İstanbul, 2002

3Bergil, M.Ş.,”Doğada/Bilimde/Sanatta Altın Oran”, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 1993

4Deonna,W.,”Sanatta Ritmler ve Kanunlar”,Remzi Kitabevi, İstanbul, 1974

5Gawain,S.,”Yaratıcı İmgeleme”,Akaşa Yayınları, İstanbul, 1993

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

8

50

Dönem sonu sınavı

16

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

2

14

28

Sınıf dışı çalışma

4

14

56

Arasınav için hazırlık

2

1

2

Arasınav

1

1

1

Ödev

2

10

20

Dönem sonu sınavı için hazırlık

4

2

8

Dönem sonu sınavı

2

1

2

Toplam iş yükü

117