|
OFM5170 | Öğretim.Planlama Ve Değer.(Doktora) | 3+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı bir öğretmenin en önemli görevlerinden biri olan planlama ve değerlendirmenin ciddiyetinin kavratılmasıdır. Öğrencilere, öğrendikleri metodları uygulamanın gerekliliği vurgulanmakta ve Ünite üzerinde yapılan güncellemeleri sürekli takip etmeleri amaçlanmaktadır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | program geliştirme kuram ve yaklaşımlarını açıklayacak. | 2,8,9,11 | 1,3 | PK - 2 : | program geliştirme sürecini açıklayacak. | 2,8,9,11 | 1,3 | PK - 3 : | klasik ve modern öğretim ilke ve yöntemlerini açıklayacak. | 2,8,9,11 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, ders programı, yıllık, ünite, günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu, öğretim yöntemleri ve stratejileri, materyallerin özellikleri ve seçimi, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi, sınav sorusu yazma teknikleri, not verme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel program geliştirme kavramları ve süreçleri | | Hafta 2 | Ders programı geliştirilmesi | | Hafta 3 | Yıllık planların geliştirilmesi, | | Hafta 4 | Ünite planların geliştirilmesi | | Hafta 5 | Günlük planların geliştirilmesi | | Hafta 6 | İçerik seçimi ve organizasyonu | | Hafta 7 | Öğretim yöntemleri ve stratejileri | | Hafta 8 | Öğretim yöntemleri ve stratejileri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Materyallerin özellikleri ve seçimi | | Hafta 11 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımları | | Hafta 12 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımları | | Hafta 13 | Test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi | | Hafta 14 | Test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi | | Hafta 15 | Sınav sorusu yazma teknikleri, not verme. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tan, Ş. ve diğ. 2009; Öğretim İlke ve Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara. | | 2 | Çepni, S., Baki, A., Ayas, A., Demircioğlu, G. ve Akyıldız, S. 2009; Ölçme ve Değerlendirme, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Ödev | 7 | 07/12/2019 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 19/01/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 5 | 14 | 70 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 4 | 6 | 24 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 240 |
|